.

Beantwoord

Verbinding valt weg in het buitenland. Wat kan ik doen?

  • 14 March 2017
  • 2 reacties
  • 562 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik ben vaker in het buitenland onderweg. Maar nu valt tijdens het bellen de verbinding weg zodra ik verder vande grens ben en is er ook geen internet meer. Ik heb al gecontroleerd of de instellingen goed staan bij mijn Simyo, maar die stonden goed. Op de tfn heb ik roaming aan staan.

Type tfn Motorola Motog4
icon

Beste antwoord door Angela 15 March 2017, 12:34

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Marcel05,

Staat je netwerk 'vast' op KPN/Simyo? Dan moet je de instelling wijzigen in netwerk automatisch zoeken, woon je in het grensgebied dan kan je dat beter pas in het buitenland doen omdat je anders kans loopt om in het grensgebied met een buitenlandse provider verbonden te zijn.
Je kunt ook je toestel in het buitenland naar een netwerk laten zoeken, nadat er verbinding is even de telefoon opnieuw opstarten, bij terugkomst in Nederland dit ook weer doen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marcel05,

Wat onhandig dat je verbinding wegvalt zodra jij de grens overgaat! Ik kan me voorstellen dat je hier graag een oplossing voor wilt.

De optie die Franswon aandraagt zijn zeker aan te raden om te testen. Handmatig een netwerk selecteren werkt vaak het best in deze gevallen. Het ene netwerk is simpelweg sterker of beter dan het andere. Probeer er een aantal en kijk welke voor jou het beste werkt.

Verder heb ik voor de volledigheid een reset uitgevoerd op de optie 'bellen en gebeld worden in het buitenland' en op je simkaart zelf. Hiermee wordt de simkaart eigenlijk helemaal opnieuw aangemeld op het netwerk. Ik wil je vragen om je telefoon uit en aan te zetten om deze reset af te ronden. Kun je hierna eens testen of het beter werkt en de verbinding wat meer stabiel is?

Als laatste zie ik dat jij zelf de optie voor internet in het buitenland uit hebt gezet. Was dit de bedoeling? Zo niet, dan kun je hem via dezelfde weg weer aanzetten 🙂 Ik hoor graag van je of het gelukt is.

@Franswon, bedankt voor je heldere bericht!

Groetjes,
Angela

Reageer