.

Beantwoord

Vanaf wanneer zijn er geen roamingkosten binnen de EU?

  • 1 June 2017
  • 5 reacties
  • 105 Bekeken

Ik kreeg een mail van Simyo dat er m.i.v. 1juni geen extra roamingkosten binnen de EU meer gelden. In diverse dagbladen en sites wordt er gesproken over 15 juni als ingangsdatum. Wat is juist?
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 June 2017, 16:32

Bekijk originele reactie

5 reacties

Allebei is juist, Op Europees niveau is afgesproken 15 juni, maar een provider mag zelf kiezen of hij het eerder invoert, en Simyo heeft gekozen voor 1 juni.
Tnx!
Graag gedaan Freddo !
Reputatie 5
Badge +6
Wat Friesian zegt klopt. De meeste providers hebben het naar 1 juni gehaald omdat dat handiger is qua abonnementen. Anders onstaat er makkelijk veel onduidelijkheid. Hierdoor is het heel duidelijk dat vanaf vandaag ook echt alle extra roamingkosten vervallen.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Freddo,

Welkom op het Simyo Forum!

Goed dat je dit even na komt vragen. Officieel is het vanuit de EU-regelgeving vanaf 15 juni voor providers verplicht om geen roamingkosten meer in rekening te brengen. Wij hebben ervoor gekozen om vanaf 1 juni hiermee te beginnen. Dat betekent dat je vanaf gisteren binnen zone 1 (hier vind je het zoneoverzicht) je bundels als Sim Only klant kunt gebruiken.

Wil je daar meer over lezen? Dan raad ik je dit blog aan. Hier vind je alles nog eens onder elkaar.

Let je er dan wel op dat je je buitenlandopties aanzet via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen? Ik zie dat jij dat al netjes hebt gedaan. Dan kun je je bundels gewoon gebruiken.

Heb je hier nog vragen over?

@ Friesian en PaulH, dank voor je reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer