Skip to main content
antwoord

Sommige apps werken niet in het buitenland

• October 17, 2025
  • 7 reacties
  • 66 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Tijdens het gebruik van mijn mobiele data werken bepaalde apps en bepaalde websites niet.
Ik kan wel gewoon Facebook  en Whatsapp gebruiken en ook videos versturen.
Echter Signal en Marktplaats werken niet op mobiele data. Die geven dan aan dat er geen internet verbinding is.
Ook werkt Google (via Chrome app) gewoon. Echter bepaalde websites laden niet en tonen “geen internet verbinding” tijdens mobiele data. Met de Wifi werkt alles gewoon.
Het rare is dat ik er in de zomervakantie geen last van had in Denemarken. 

Beste antwoord door Tessanne

Hoi ​@Pietje1981,

Hmmm net even op Google gezocht. Er zijn soms ook storingen bij Signal zelf (de laatste was nog op 20 oktober). 

Ook geven ze een aantal tips op deze website Signal Storing? Actuele Signal app Storingen - Signalapp.nl. Vooral de laatste 3 tips uit het rijtje kun je eens proberen: 

Een paar dingen die je zelf kunt controleren: 

• Controleer of je (sterke) internetverbinding hebt. Probeer eens een andere website te laden of een andere applicatie
  • Herstart je internetverbinding door de vliegmodus/internetverbindingen even aan- en uit te schakelen
  • Start je telefoon opnieuw op
  • Probeer verbinding te maken met Signal via wifi als je met een mobiel netwerk verbonden bent (of met je mobiele netwerk als je met wifi verbonden bent)
  • Schakel op je telefoon de machtigingen (instellingen) voor Signal uit en daarna weer in
  • Maak je gebruik van VPN of een firewall die de internet toegang voor Signal beperkt, schakel deze dan uit of wijzig de instellingen zodat Signal niet meer beperkt wordt
  • Heb je net een grote bijlage verzonden in een chat? Wis dit bericht dan als het nog de status ‘aan het verzenden’ heeft.

Hopelijk helpt dit! 

Groetjes, 

Tessanne 

7 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • October 18, 2025

Hoi ​@Pietje1981 

Probeer eens bij de genoemde apps via instellingen, apps, opslag, gegevens en cache wissen. De problemen eruit te halen. 

Daarna graag een terugkoppeling met het resultaat. 

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • October 18, 2025

Dank je voor je reactie. 

Ik heb de cache geleegd van de apps. 

Nu kan ik dit donderdag pas weer testen, ben dan in Duitsland. 

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • October 20, 2025

Hoi ​@Pietje1981

Bedankt voor het aanmaken van deze topic! 

Wat een merkwaardig probleem omschrijf je! Vreemd dat alleen bepaalde apps niet werken… Heb je toevallig ook gecheckt of je wel gebruik kan maken van deze apps als je alleen verbonden bent met het mobiele netwerk in plaats van de WiFi? Voor de zekerheid heb ik de netwerkinstelling Internetten in het buitenland voor je gereset. Je kan je telefoon even aan- en uitzetten om de reset te verwerken. 

Mocht het probleem donderdag nog steeds aanwezig zijn, zou ik je willen vragen om je simkaart te proberen in een ander toestel als dit mogelijk is. Ook een andere sim in jouw toestel proberen kan al een verklaring bieden. Hiermee kunnen we namelijk testen of het probleem aan de telefoon of aan de simkaart ligt. Ook kan het nuttig zijn om direct contact op te nemen met onze klantenservice wanneer je in het buitenland bent. Dan kunnen we namelijk oplossingen bieden die direct te testen zijn. Het nummer voor de klantenservice is: +31 20 200 3007.

We horen graag van je op donderdag! 

Groetjes, 

Tessanne 

Bedankt voor het meedenken en het bieden van een mogelijke oplossing, ​@Friesian

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • October 28, 2025

Donderdag eigenlijk geen problemen meer gehad.

Wel de telefoon nog opnieuw moeten opstarten. 

Signal blijft soms toch niets verzenden, is ook pas het eerste jaar dar ik deze app gebruik. 

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • October 29, 2025

Hi ​@Pietje1981,

Fijn dat je verder geen problemen meer hebt ervaren!

Heb je ook de instellingen van de app Signal gecheckt?  

Groetjes, 

Tessanne 

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • October 29, 2025

Ja, ik heb ze bekeken, maar kan zo niets raars vinden. 

Misschien schakelt ie sneller uit als er minder dekking is ofzo 

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • antwoord
  • October 29, 2025

Hoi ​@Pietje1981,

Hmmm net even op Google gezocht. Er zijn soms ook storingen bij Signal zelf (de laatste was nog op 20 oktober). 

Ook geven ze een aantal tips op deze website Signal Storing? Actuele Signal app Storingen - Signalapp.nl. Vooral de laatste 3 tips uit het rijtje kun je eens proberen: 

Een paar dingen die je zelf kunt controleren: 

• Controleer of je (sterke) internetverbinding hebt. Probeer eens een andere website te laden of een andere applicatie
  • Herstart je internetverbinding door de vliegmodus/internetverbindingen even aan- en uit te schakelen
  • Start je telefoon opnieuw op
  • Probeer verbinding te maken met Signal via wifi als je met een mobiel netwerk verbonden bent (of met je mobiele netwerk als je met wifi verbonden bent)
  • Schakel op je telefoon de machtigingen (instellingen) voor Signal uit en daarna weer in
  • Maak je gebruik van VPN of een firewall die de internet toegang voor Signal beperkt, schakel deze dan uit of wijzig de instellingen zodat Signal niet meer beperkt wordt
  • Heb je net een grote bijlage verzonden in een chat? Wis dit bericht dan als het nog de status ‘aan het verzenden’ heeft.

Hopelijk helpt dit! 

Groetjes, 

Tessanne