.

Beantwoord

SMS wel in Nederland ontvangen, maar niet in Buitenland ontvangen, hoe kan dit?

  • 12 July 2014
  • 5 reacties
  • 543 Bekeken

Mijn Iphone 5 verstuurd wel SMS berichten binnen Nederland maar worden niet ontvangen in Spanje .
Waar zou dit aan kunnen liggen 
Gr Richard 
icon

Beste antwoord door Kim 14 July 2014, 13:00

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Gaat het om een Spaans nummer? Dan moet je niet vergeten met +34 te beginnen (of 0034).

Werkt bellen naar dat nummer wel?
]Gaat het om een Spaans nummer? Dan moet je niet vergeten met +34 te beginnen (of 0034).


nee het is een nederlands 06 nummer , sms jes vanaf dit toestel worden wel ontvangen

Werkt bellen naar dat nummer wel?


bellen nog niet geprobeerd
Reputatie 7
Badge +9
Ik weet niet zeker of dit helpt, maar kijk even of het nummer van de berichtencentrale op je iPhone goed is ingesteld. Zie:

http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen-sms-berichten-versturen-22387392


Maar omdat het verzenden van een sms binnen NL wel werkt denk ik dat de oorzaak van het probleem elders ligt.
Bedankt voor het antwoord 
ik ga kijken of de instellingen goed zijn 
Wanneer je via Mijn Simyo sms verstuurd naar een 06 nummer die in het buitenland verblijft moet dan dan ook goed gaan 
gr richard
Badge +6
Hoi richard68, welkom op het forum van Simyo! :)

Als ik het goed begrijp, stuur je vanuit Nederland met je telefoon een smsje naar een Nederlands nummer in Spanje, maar wordt dit smsje niet ontvangen door diegene, klopt dit?
En voor de rest kan je wel smsjes sturen naar andere Nederlandse nummers die wel worden ontvangen, toch?

In dat geval is er een probleem bij de ontvanger. Misschien heeft diegene geen bereik of is de SMS inbox vol bijvoorbeeld. Wat je nog zou kunnen doen, is *0# voor je bericht zetten, dan ontvang je een afleverrapport van de SMS met meer informatie :)

Het klopt inderdaad trouwens dat je ook via Mijn Simyo gewoon kan smsen naar een 06-nummer dat zich in het buitenland bevindt, dat is geen enkel probleem :)

Ik hoop dat ik je hiermee nog wat verder heb geholpen en hoor het graag als je achter de oorzaak bent of nog andere vragen hebt! :)

@Scotsman, dankjewel voor het meedenken!

Reageer