.

Beantwoord

SMS vanuit Spanje ik kan ze niet ontvangen of sturen, wat kan ik doen?


Hallo, 
Ik ben nu in Spanje op vakantie en ik kan geen SMS versturen of ontvangen. Ik heb dit gelezen: http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen-sms-versturen-vanuit-het-buitenla-22401007
maar ik vind de oplossing niet. 
Wat kan ik doen? Het is vervelend want ik heb geen internet in het buitenland dus ik kan alleen bellen of gebeld worden, en dat is duur!
icon

Beste antwoord door Dries 17 July 2014, 12:21

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dus bellen en gebeld worden lukt wel? In dat geval staat de sms berichtencentrale misschien niet goed ingesteld op je telefoon, dit moet namelijk zijn +31653131313.
Hallo Scotsman, 

Bedankt voor je hulp! 
Bellen en gebeld worden lukt wel. Ik weet nu dat alleen de Spaanse nummers kunnen mijn SMS niet ontvangen en ik krijg ze van hun ook niet. Met de Nederlandse nummers lukt het wel.
Reputatie 7
Badge +9
Goed om te weten: als je een Spaans nummer belt of sms'st met je Simyo mobiel dan moet je de landencode +34 (of 0034) gebruiken, zelfs als je in Spanje bent.

Omgekeerd moeten mensen die jou met een Spaanse telefoon willen bellen de Nederlandse landencode gebruiken, dus +31 (of 0031)...
Hallo Scotsman, ik kan wel bellen, dus de nummer die ik gebruik is goed. SMS sturen en ontvangen is wat niet lukt. 
Goed om te weten: als je een Spaans nummer belt of sms'st met je Simyo mobiel dan moet je de landencode +34 (of 0034) gebruiken, zelfs als je in Spanje bent.

Omgekeerd moeten mensen die jou met een Spaanse telefoon willen bellen de Nederlandse landencode gebruiken, dus +31 (of 0031)...

Hallo Scotsman, ik kan wel bellen, dus de nummer die ik gebruik is goed. SMS sturen en ontvangen is wat niet lukt.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi rachel_s,

Ik zie dat je ook via Facebook contact met ons hebt. We hebben met een testnummer een sms naar je gestuurd om te kijken of die nu wel aankomt. Is dat gelukt?

Ik hoor graag van je 🙂
Hallo Dries,
Nee, het is niet gelukt.
Groetjes,
Rachel
Reputatie 4
Badge +10
Hoi rachel_s, leuk om je weer op het forum te zien :$

Ik zie dat je reageert op een oud forum bericht van 2014. Ben je deze zomer ook op vakantie in Spanje, dat het nu ook niet lukt?
Hallo Naomi, ja, ik heb altijd deze probleem. Nu ben ik niet in Spanje maar een paar manden geleden wel en het is ook niet gelukt om SMS te sturen of ontvangen. Excuses voor de foutjes, ik ben niet nederlands.
Groetjes,
Rachel
Reputatie 3
Badge +7
Hoi rachel_s,

Erg vervelend dat het sms'en weer niet gelukt is.

Ik zie dat het versturen naar buitenlandse nummers tussen februari en mei is goed gegaan. Het versturen van sms-berichten in het buitenland lijkt ook goed te gaan. Tussen juli vorig jaar en nu heb je zo'n 50 berichten verstuurd vanuit het buitenland, waaronder Spanje. Het is dus vreemd dat sms'en de ene keer wel lukt maar de andere keer problemen oplevert.

De berichten zijn binnengekomen op onze sms-centrale maar het kan zijn dat niet afgeleverd konden worden omdat bijvoorbeeld de opgegeven nummer(s) niet correct waren. Om zeker van te zijn dat je bericht afgeleverd wordt kan je de volgende keer het sms-bericht beginnen met *0# gevolgd door je tekst. Zodra de sms is bezorgd krijg je van het netwerk een bevestiging.

Houd je ons weer op de hoogte?

Reageer