.

Beantwoord

sms-en in buitenland naar buitenlands nr

  • 11 September 2012
  • 5 reacties
  • 593 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Ik heb bellen in het buitenland aanstaan, maar kan niet naar een buitenlads nr sms-en. Wel naar nederlandse nrs.
Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Alex 12 September 2012, 15:51

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum janar,

Ik zie dat je wel hebt kunnen bellen in het buitenland. De optie zou daarom goed in het systeem moeten staan. Stuur je het sms-bericht vanuit het buitenland of vanuit Nederland? Ook ben ik benieuwd of je dit probleem ervaart met 1 nummer of met meerdere nummers.

Kan je ook aangeven wat voor melding je krijgt op het moment dat je de sms verstuurd?

Ik raad je ook aan of een kijkje te nemen in dit topic. Je antwoord is hier wellicht te vinden.

Groetjes,

Alex
Het telefoonnr van de sms centrale staat juist ingesteld. In het buitenland kan ik wel sms-en naar nederlandse nrs (ik moest dan wel de 0031 toegang voor het tel nr verwijderen!). In het buitenland naar een zd afrikaans nr sms-en lukt niet. Je krijgt dan de melding: onjuist telefoonnr. Vanuit nederland naar dat nr sms-en gaat wel goed. Mijn vrouw heeft een kruidvat prepaid nr (ook via het KPN-net) dat dezelfde melding geeft!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi janar,

Dan ben ik benieuwd met welke buitenlandse provider je op dat moment verbonden was. Ook ben ik benieuwd naar de provider waarvan de ontvangende partij gebruik maakt. Kan je dit doorgeven?

Groetjes,

Alex
Hoi janar,

Dan ben ik benieuwd met welke buitenlandse provider je op dat moment verbonden was. Ook ben ik benieuwd naar de provider waarvan de ontvangende partij gebruik maakt. Kan je dit doorgeven?

Groetjes,

Alex


Het zuid afrikaanse nr is van vodacom
De buitenlandse provider weet ik niet meer. In Italiƫ en in Frankrijk lukte het sms-en naar het zd afrikaanse nr ook niet!
Komende week ben ik weer in Duitsland en zal het nog eens proberen.

Jan
Reputatie 5
Badge +10
Hoi janar,

Mocht je de provider nog kunnen achterhalen, kan je dit dan doorgeven? Ik ben benieuwd of het je wel lukt om te sms-en vanuit Duitsland. Netwerk technisch staat de optie 'bellen/sms buitenland' correct.

Groetjes,

Alex

Reageer