Skip to main content
antwoord

slecht internet op camping in Duitsland

• June 27, 2025
  • 2 reacties
  • 26 Bekeken

Internet op de camping in Duitsland is echt heel slecht. Is een mifi een oplossing en hoe werkt dat met mijn Simyo abonnement? En wat moet ik eventueel aanschaffen???

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@Syber,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je internet niet goed werkt op de camping!

Ik zie dat je correct bent geïnformeerd door ​@JanD. Wij hebben een uitgebreid topic op ons forum met daarin tips wat je het beste kunt doen als je verbinding niet goed werkt in het buitenland. Het wilt inderdaad vaak helpen om handmatig een netwerk te selecteren zoals ​@JanD aangeeft (thanks voor je hulp!). 🙂

Mochten deze tips geen verbetering hebben opgeleverd, laat het mij dan weten. Ik voer dan een reset uit waardoor je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk. 

Groetjes,
Roeqajja

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • June 27, 2025

Beste ​@Syber als je handmatig een andere provider kiest en/of tevens je netwerkinstellingen op je mobiel een reset geeft, kan het beter gaan.

Als het via je mobiel niet (goed) wil, wil het via een mifirouter ook niet.

Simyo heeft daar niets voor, want in een mifirouter mag je uitsluitend een datasim gebruiken met een 097-nummer en die levert Simyio (nog) niet.

Moederbedrijf KPN levert wel losse datasim-abo's, maar geen data e-sim los.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • June 27, 2025

Hi ​@Syber,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je internet niet goed werkt op de camping!

Ik zie dat je correct bent geïnformeerd door ​@JanD. Wij hebben een uitgebreid topic op ons forum met daarin tips wat je het beste kunt doen als je verbinding niet goed werkt in het buitenland. Het wilt inderdaad vaak helpen om handmatig een netwerk te selecteren zoals ​@JanD aangeeft (thanks voor je hulp!). 🙂

Mochten deze tips geen verbetering hebben opgeleverd, laat het mij dan weten. Ik voer dan een reset uit waardoor je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk. 

Groetjes,
Roeqajja