Skip to main content

Ik ga naar Sint Maarten en wil af en toe kunnen internetten, bellen en appen. Moet ik extra mb bijkopen? Of hebben jullie een ander idee?

Hoi @Michel de Keijser,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover informeert. Sint Maarten valt onder zone 3, dat betekent dat je dan internet voor €5,00 per MB. Op dit moment hebben wij geen speciale bundels waarbij je kosteloos kunt internetten in het buitenland. Ik wil je daarom adviseren om je internet tijdig uit te schakelen zodat je geen buitenbundel kosten maakt. Meer over roaming kun je teruglezen op gdeze pagina]

Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag!

Groetjes,
Seren

Ik wil dit antwoord toch wel even aanvullen. Het Nederlandse deel van Sint Maarten valt onder zone 3. Het Franse deel "Saint Martin (Frankrijk)” valt onder Frankrijk en ook nog eens binnen jouw bundels.

Eventueel kun je kijken of je jouw toestel handmatig kunt vastzetten op de Franse netwerken. Daardoor zal je mogelijk beperkt bereik hebben in het Nederlandse deel, maar daarmee blijf je wel binnen de bundels.

Mijn advies in elke geval zal zijn dat je in Sint Maarten voorafgaand jouw aankomst data op je mobiel uitzet! Bij het uitzetten van vliegtuigstand zal jouw mobiel immers gelijk een netwerk gaan zoeken en zodra de mobiel verbonden is, zal die gelijk alles weer helemaal bijwerken/mail checken etc etc. Met 5 euro per MB is dat simpelweg heel prijzig.

Bedankt voor je aanvulling @Groentjuh!

Reageer