Skip to main content

.

l.s.

Vandaag op de veerboot naar Noorwegen een bericht ontvangen dat is ‘gebruik maak van een satellietverbinding’ en dat ik 500 cent (!) per MB betaal. Binnen dezelfde minuut ontvang ik een bericht dat ik al €48,40 buiten mijn bundel verbruikt heb en enkel seconden later is het bedrag opgelopen tot €60,50.

Vol verbazing kijkt mijn vrouw (ook Simyo) op haar mobiel en heeft ze dezelfde SMS-keten ontvangen.

Hoe kan ik het gebruik maken van satellietverbindingen uitschakelen, en het limiet van €60,50 naar beneden plaatsen? 

Alvast bedankt!

Hallo @gvdb mobiele data uitschakelen of automatisch met een provider verbinden uitschakelen en op handmatig zoeken instellen.

Zo gauw als je in een kustgebied komt, al ga je maar naar een van de Nederlandse eilanden, kan je dat al overkomen.

Ik zou ook een dataplafond activeren binnen Simyo, dat gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Hoi @gvdb,

Bedankt voor je bericht. 

Zoals @JanD al aangaf kan je het beste automatische netwerkselectie uitzetten via je toestelinstellingen of je internet in zijn geheel. Bedankt voor je hulp! 😊

Zo voorkom je dat er automatisch verbinding wordt gemaakt met een satelliet netwerk. Het is helaas niet mogelijk om het limiet van €60,50 aan te passen.

Wil je mij een privé bericht sturen met daarin je telefoonnummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en je e-mailadres? Ik kijk dan graag even mee naar de aansluitingen.

Groetjes,
Ashley

Reageer