.

Beantwoord

Moet ik na thuiskomst in Nederland een hoge rekening gaan betalen, omdat Simyo geen bereik heeft in Italië?

  • 15 June 2016
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

Badge
Ik heb de instelling gewijzigd dat ik kan bellen en Internet in het buitenland, ik heb de sim kaart eruit gehaald, roaming aangezet ik heb een netwerk geselecteerd handmatig instellen in wind.
Is het verbruik binnen of buiten de bundel?
Moet ik na thuiskomst in Nederland een hoge rekening gaan betalen, omdat simyo geen bereik heeft in Italië?
icon

Beste antwoord door Ray 15 June 2016, 12:36

Bekijk originele reactie

4 reacties

In het buitenland maak je verbinding met een ander netwerk als gast (roaming). Op dit moment betaal je voor het bellen 6 cent per minuut (buiten de bundel). Door iets technisch kan Simyo niet de werkelijk tarieven berekenen en betaal je dus alleen het gedeelte wat zij wel kunnen berekenen en dat is die 6 cent EU toeslag.

Voor internet betaal je 6 cent per MB om diezelfde reden.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-zijn-de-nieuwe-tarieven-voor-bellen-binne-348?c=371
Reputatie 5
Badge +9
Hoi jan57,

Ik snap heel goed dat je je zorgen over de kosten in het buitenland maakt.

Simyo heeft bepaalde afspraken gemaakt met providers in het buitenland. Dit zorgt ervoor dat jij als Simyo klant gewoon kunt bellen (en internetten) in het buitenland. De tarieven in Europa zijn maximaal 6 extra cent per minuut. Alle tarieven vind je hier.

Je kunt ook op je Mijn Simyo kijken hoe veel het reisje naar Italië heeft gekost. Hopelijk valt het mee!

@Raytje, bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Caspar
Badge
In mijn vakantie land Italie kon ik uitsluitend gebeld worden. Zelf bellen was niet mogelijk. Uitsluitend op vakantie adres kon ik door middel van Wifi internetten. Ik vind de informatie verstrekking en het gebruik van bellen en internetten zeer
matig. Bij een volgende vakantie overweeg ik zeer sterk om naar een andere provider over te stappen.
Reputatie 7
Badge +9
Het was handig geweest als je het probleem had gemeld toen je nog in Italie was. Omdat je gebruik maakt van een netwerk dat niet door Simyo (KPN) beheerd wordt is het achteraf zoeken naar een oorzaak en een oplossing vrijwel onmogelijk. Dit verhaal gaat trouwens op voor elke Nederlandse provider, dus overstappen naar een andere provider is geen garantie dat buitenlandse belproblemen nooit meer zullen voorkomen.

Reageer