Vannacht ben ik thuis gekomen van mijn (auto-)vakantie naar Spanje. Vanmiddag ontdekte ik in de supermarkt in Nederland dat mijn iPhone 6S voorzien van de laatste iOS versie nog steeds op bouygues (een Franse provider) stond :?. Ik wilde deze provider verwijderen en handmatig en/of automatisch KPN NL/Simyo selecteren, maar dat ging domweg niet. Handmatig bleef de iPhone zoeken, zoeken en nog eens zoeken, maar zonder resultaat. Ik heb toen de iPhone uit- en weer ingeschakeld. Hierop werd (uiteraard) direct KPN NL gevonden.
Ik heb met en in de mobiele telefonie best veel gezien, maar dit was geheel nieuw voor mij.
Het is opgelost, maar wat zou hieraan ten grondslag hebben gelegen? De iPhone scheen dus nog op het netwerk van bouygues te zitten. En ook te roamen??? Dus heb ik in Nederland buitenlandse data gebruikt? Ik kan dit (nog) niet terug zien, omdat op moment van schrijven, de Simyo app nog (maar) is bijgewerkt tot en met 26/08 18:16 (de app loopt dus afgerond bijna een dag achter....).
Was een vreemde gewaarwording.
NB Onderweg naar mijn vakantie adres kreeg ik België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje een welkomstsms, maar bij terugkeer alleen de welkomstsms van Frankrijk. En in Spanje heb ik voornamelijk gebruik gemaakt van het Spaanse Movistar. Het is dus op de terugweg 'verkeerd' gegaan.
Beste antwoord door Caspar
Bekijk originele reactie