.

Beantwoord

Mijn toestel zoekt ook in Nederland nog naar een Franse provider, hoe kan dat?

  • 27 August 2016
  • 3 reacties
  • 134 Bekeken

Reputatie 7
Wat vreemd......

Vannacht ben ik thuis gekomen van mijn (auto-)vakantie naar Spanje. Vanmiddag ontdekte ik in de supermarkt in Nederland dat mijn iPhone 6S voorzien van de laatste iOS versie nog steeds op bouygues (een Franse provider) stond :?. Ik wilde deze provider verwijderen en handmatig en/of automatisch KPN NL/Simyo selecteren, maar dat ging domweg niet. Handmatig bleef de iPhone zoeken, zoeken en nog eens zoeken, maar zonder resultaat. Ik heb toen de iPhone uit- en weer ingeschakeld. Hierop werd (uiteraard) direct KPN NL gevonden.

Ik heb met en in de mobiele telefonie best veel gezien, maar dit was geheel nieuw voor mij.

Het is opgelost, maar wat zou hieraan ten grondslag hebben gelegen? De iPhone scheen dus nog op het netwerk van bouygues te zitten. En ook te roamen??? Dus heb ik in Nederland buitenlandse data gebruikt? Ik kan dit (nog) niet terug zien, omdat op moment van schrijven, de Simyo app nog (maar) is bijgewerkt tot en met 26/08 18:16 (de app loopt dus afgerond bijna een dag achter....).

Was een vreemde gewaarwording.

NB Onderweg naar mijn vakantie adres kreeg ik België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje een welkomstsms, maar bij terugkeer alleen de welkomstsms van Frankrijk. En in Spanje heb ik voornamelijk gebruik gemaakt van het Spaanse Movistar. Het is dus op de terugweg 'verkeerd' gegaan.
icon

Beste antwoord door Caspar 29 August 2016, 12:16

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Rico,

dat is inderdaad een beetje vreemd.
Wat ik hieruit op maak is dat het simpel fout werd weergegeven op je mobiel het kan natuurlijk niet dat je 300 km of verder van een telefoon mast nog signaal hebt. Nadat je opnieuw had opgestart ververste hij als het ware de provider(Dat denk ik). Hopelijk is dat het geval anders heb je op een of andere gekke manier toch ongewild kosten gemaakt. Dan zal een Simyo moderator je verder
Ik hoop voor je dat je geen kosten hebt gemaakt.


Met vriendelijke groet,

Paul.
Reputatie 7
Dag PaulH, zoals ik al aangaf, hoe vreemd. Ik had dit nog niet eerder meegemaakt.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi RicoK,

Dat is wel heel raar inderdaad. Super vreemd dat jouw iPhone ook in Nederland verbinding zocht met een Franse provider. Gelukkig dat het opgelost is door je toestel opnieuw op te starten. Ik heb dit probleem zelf ook nog nooit meegemaakt of gehoord.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je sinds 26 augustus geen buitenlandse data hebt verbruikt. Als het uiteindelijk blijkt dat het wel zo is, zullen we het natuurlijk gaan vergoeden.

@PaulH bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Caspar

Reageer