Skip to main content

.

Mijn internet doet het niet in het Buitenland, alles staat aan.

Heb je al eens handmatig een andere provider gezocht @Erna Menge , zie anders onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-doet-het-niet

Hoi @Erna Menge,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je internet niet werkt in het buitenland!

Ik zie dat @J.D.L. een super handige link met je heeft gedeeld met stappen die je kunt uitvoeren om je internet werkend te krijgen. Bedankt hiervoor @J.D.L.😊

Ik hoor graag van je of dit je heeft geholpen. Als je internet hierna nog steeds niet werkt, dan voer ik graag een reset uit.

Groetjes,
Roeqajja

Het werkt nog steeds niet.

Hoi @Erna Menge,

Bedankt voor je reactie. Jammer om te horen dat je internet nog steeds niet werkt.

Ik heb zojuist de reset uitgevoerd. Belangrijk is dat je je telefoon even voor 10 minuten helemaal uitzet zodra je dit leest.

Laat je het nog even weten als dit geholpen heeft?

Groetjes,
Roeqajja

Helaas hij doet het nog niet, als wij in juli weer thuis zijn neem ik wel contact op.

Bedankt voor de moeite.

Thuis pas weer contact maken, maakt het oplossen van dit probleem wel heel moeilijk, want dan kan er niets uitgeprobeerd worden. In Nederland zal data via KPN's netwerk vast wel weer werken, maar dan kan het daarna alsnog weer fout gaan indien u weer op reis gaat.

Hoi @Erna Menge,

Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt. Wat @Groentjuh aangeeft klopt wel, het is heel lastig voor ons om te achterhalen waaraan dit ligt als je weer contact met ons opneemt wanneer je terug bent. Ik lees in je bericht dat je zelf al je instellingen hebt nagelopen. Toch wil ik je vragen om de instructies op deze pagina's door te lezen: Mobiel internet in het buitenland instellen. Misschien kun je nog even dubbel checken of alle instellingen juist staan en aanpassen (check vooral de APN-instellingen). Zet hierna je telefoon 10 minuten uit. Ik hoor graag van je of dit heeft gelopen. Zo niet, kijken we samen verder naar een oplossing. 

Groetjes,
Seren

Ik heb gedaan wat er gevraagd is maar hij doet het nog steeds niet.

Hoi @Erna Menge,

Bedankt voor je reactie. Jammer om te lezen dat het niet heeft geholpen.

Even voor alle zekerheid: heb je ook al geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren in je telefoon? Dit wilt vaak helpen! Via onze Toestelhulp kun je zien hoe je dit moet doen, je kiest hier dan voor Android of iOS. Ook is het belangrijk dat je dataroaming hebt ingeschakeld in je telefoon.

Ik hoor graag wat het resultaat is!

Groetjes,
Roeqajja

Ik heb alles al gedaan wat jullie aan op de site hebben staan. Maar niks werkt helaas. Het rare is dat het sim kaartje al in twee andere telefoons heeft gezeten en toen werkte alles prima, dus ik denk dat het deze telefoon ligt. Groetjes Erna

Ik heb alles al gedaan wat jullie aan op de site hebben staan. Maar niks werkt helaas. Het rare is dat het sim kaartje al in twee andere telefoons heeft gezeten en toen werkte alles prima, dus ik denk dat het deze telefoon ligt. Groetjes Erna

Dan zal er ergens toch iets min moeten zijn met de instellingen binnen dat toestel.

Kun je eens een schermafbeelding van die instellingen hier plaatsen, zodat we op die manier kunnen zien of er iets fout staat.

Helaas lukt dat ook niet.

Bedankt @Erna Menge,

APN: internet
Gebruikersnaam:
Wachtwoord: gprs
(beiden leeg proberen wil ook nog wel eens helpen. Of de gebruikersnaam: kpn extra toevoegen is ook mogelijk.)

Mocht dat niet lukken kun je i.p.v. APN: internet ook een APN: portalmmm.nl proberen. Ook daar kun je de combinaties met gebruikersnaam en wachtwoord even proberen.

Bij jou staat op dit moment bij APN: KPN4G.nl

Nadat wijzigen kun je rechtsboven op de 3-bolletjes knop drukken en daar is een optie om de wijzigingen op te slaan. Na het opslaan raad ik aan om het toestel te herstarten. Hopelijk kun je met een paar pogingen in die instellingen het toch werkend krijgen!

Heel erg bedankt voor je hulp @Groentjuh!! 

Wij horen graag van je of het hiermee is gelukt om je internet werkend te krijgen @Erna Menge🤞🏽

Groetjes,
Roeqajja

Hij doet het weer KPN veranderd, dankjewel

Groetjes Erna

Hoi @Erna Menge,

Bedankt voor je reactie. Wat fijn dat je internet weer werkt dankzij de hulp van @Groentjuh.

Groentjuh to the rescue! Nogmaals super bedankt voor je hulp topper 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Hij doet het weer KPN veranderd, dankjewel

Groetjes Erna

Fijn verblijf in het buitenland toegewenst!

Reageer