.

Beantwoord

Met welk netwerk kunnen wij ons verbinden in Frankrijk?

  • 5 September 2017
  • 7 reacties
  • 1251 Bekeken

Badge +2
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Is er een database waarin je kan opzoeken met welke provider Simyo op een bepaalde plek een contract heeft?

Deze vraag naar aanleiding van het volgende: mijn vriendin wilde via Vodafone bellen in Villa Pourçon in de streek Morvan in Frankrijk. Daar zijn verschillende providers te zien op haar telefoon, maar met geen een had Vodafone een contract. Dus wel betalen, maar niet kunnen bellen!!

Hoe zit dit bij Simyo?
icon

Beste antwoord door Asma 6 September 2017, 10:05

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Nicow,

De lijst met providers is niet openbaar, de moderators kunnen op verzoek wel voor een bepaald land de providers met wie KPN/Simyo een roaming-overeenkomst heeft geven.

Dit verzoek kan je doen via dit forum of Twtter/Facebook/WhatsApp/email of telefoon, de contactmogelijkheden staan in deze link https://www.simyo.nl/klantenservice#contact
Badge +2
Ok, ik kan mij voorstellen dat men deze details niet vrijgeeft om redenen van concurrentie. Ik heb een mail verstuurd. Dank.
Reputatie 7
Badge +7
En ik kan me dat niet voorstellen. Ik wil alleen weten of er een overeenkomst is, niet wat daar precies instaat.

Ben heeft wel zo'n lijst, al moet je wel per land gaan zoeken.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Nicow,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je vriendin geen netwerk kan verkrijgen in Frankrijk! Helaas kun je op onze site niet terugvinden met welke providers wij een overeenkomst hebben.

Ik heb het gelijk even voor je uitgezocht en helaas is het niet mogelijk om verbinding te maken met Vodafone. In Frtankrijk hebben wij namelijk een overeenkomst met SFR, Orange France/France Telecom Mobiles, Bouygues en Free Mobile. Kan ze één van deze netwerken vinden als ze handmatig naar een netwerk zoekt via haar telefoon?

Houd er trouwens rekening mee dat de optie 'Bellen in en naar het buitenland' aan hoort te staan op Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Alleen dan is het mogelijk om netwerk te verkrijgen in het buitenland.

Laat je het mij weten als je hier meer vragen over hebt?

@ Franswon, bedankt!

@ Wimj12, wanneer je handmatig naar een netwerk zoekt vind je vanzelf alle mogelijke verbindingen. Het is per locatie verschillend met welk netwerk jij kunt verbinden. Een lijst met providers kan hier helaas weinig aan bijdragen, al snap ik wel dat je dat zou willen inzien. Wanneer je wilt weten met welk netwerk je verbinding kunt maken in een bepaald land, dan kun je ons dit gerust laten weten. Wij helpen je hier graag mee verder.

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +7
Ik snap het. Kun je me dan Spanje (Andalusie) en Gibraltar geven? Daar zit ik straks tijdens mijn vakantie,
Reputatie 7
Badge +9
Mooi gebied wimj12. Andalucia is mooi. Veel Moorse invloed nog zichtbaar. Je kunt er ook heerlijk eten en drinken.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Wimj12,

Wauw, wat leuk! Ben zelf niet in Gibraltar geweest, maar staat zeker op m'n bucketlist.

In Gibraltar kun je verbinding maken met de volgende netwerken: CTS Gibraltar en Gibtelecom. In Andalucia is dat lastiger te achterhalen omdat ik niet per locatie kan bekijken welk netwerk je kunt gebruiken. Dit zijn in elk geval alle Spaanse netwerken die je kunt gebruiken: Jazztel, Ortel, E-Plus, Orange, Telefónica Móviles, Vodafone, Xfera Moviles.

Gaat het lukken zo? :D

Groetjes,
Asma

Reageer