.

Kosten Internet Roaming Londen, waarom ben ik niet gewaarschuwd?

  • 25 May 2014
  • 3 reacties
  • 543 Bekeken

Badge
Van 5 tot 9 februari was ik in Londen. Had mobiel internet aanstaan voor whatsapp. Alle andere verbruikers volgens mij zo veel als mogelijk beperkt of gestopt. Toch heb ik blijkbaar via google foto synchronisatie veel roaming MB's verbruikt (ontdekt via My Data Manager). Dus ik had in maart in eens een rekening van 74 euro (normaal SimOnly abonnement 8 euro). Ik vindt dit niet kunnen, er moet toch een duidelijke roaming limiet/blokkering aangegeven zijn.
Wat is hier aan te doen (65 euro teveel betaald / blokkering / roaming limiet instelling)?
Verder ben ik tevreden met de Simyo service.

3 reacties

Badge +6
Hoi johantersteege,

Normaliter zou je een waarschuwing moeten krijgen in het buitenland wanneer je door gebruik van mobiel internet kosten maakt. Je ontvangt dan op 80% en 100% van €50 excl. (= €60,50 incl.) een waarschuwing per sms.

Bij 100% wordt vervolgens gevraagd of je gebruik wil blijven maken van mobiel internet en hier dien je dan zelf toestemming voor te geven door "JA" te smsen naar 1330. Als ik je bericht zo lees, dan heb je deze smsjes niet ontvangen? 😕

De enige reden hiervoor kan zijn is dat je al een keer eerder deze waarschuwingen zelf hebt uitgezet door "DATALIMIET UIT" te smsen naar 1330, staat je daar iets van bij?

Ik hoor graag van je! 🙂
Badge
Kent Simyo in deze situatie nog een coulance regeling?
Badge +8
Hoi johantersteege,

Ik zou eerst graag van je horen of je die berichten hebt gehad en of je misschien naar 1330 hebt gesmst. Als dat niet het geval is, dan zouden we namelijk na moeten gaan waarom dat mis is gegaan. Kun je daar dus nog even op antwoorden?

Groetjes,
Charlene

Reageer