Skip to main content
Beantwoord

Kosten buiten bundel - Dubai, wat nu?

  • 20 July 2024
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

Beste Simyo,

Ik ben juist geland in Dubai. Nadat ik niksvermoedend de vliegtuig stand uitschakelde, kreeg ik binnen een paar minuten een sms’je dat ik kosten buiten m’n bundel had gemaakt en dit automatisch na 60,50 euro door jullie is geblokkeerd. Slecht begin van m’n vakantie. Ik ben geschrokken hoe snel dat kan (al verklaart 5 euro per MB dat wel). Ik ben blij dat jullie de verbinding na een bepaald verbruik dicht zetten, maar waarom pas bij 60,50 euro? 
 

Het zou mooi zijn als je voordat je kosten buiten de bundel gaat maken, een sms van jullie ontvangt ipv achteraf na een hoge rekening. 
 

Is er een mogelijkheid om dit te laten verrekenen met m’n MBs uit m’n bundel? 

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Die €60,50 is een afspraak tussen de providers dat dit bedrag gemaximeerd is.

Je kunt ‘automatisch provider vinden' op ‘handmatig’ instellen, dan kan de telefoon niet meer automatisch verbinden met een provider buiten Simyo om. @mikep 

 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @mikep,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je buitenbundelkosten hebt gemaakt.

Simyo verstuurt grenssms’jes zodra je toestel verbinding maakt met een netwerk in een ander land. Hierin wordt ook vermeld of je bundels wel of niet geldig zijn. In dit geval is het verbruik zo snel gegaan dat je de sms’jes waarschijnlijk net te laat hebt ontvangen. 

Om dit soort situaties te voorkomen kan je handmatig een netwerk selecteren zoals @J.D.L. aangaf. Bedankt voor je hulp! 😊

Ook is het mogelijk om je internet uit te zetten via je mijn Simyo instellingen en zo kosten te voorkomen. Je kan op de Simyo website altijd terugvinden waar je bundels wel en niet geldig zijn.

 

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de sms’jes op tijd ontvangt. Ik kijk dan ook graag met je mee. Wil je mij een privé bericht sturen met daarin je telefoonnummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en je e-mailadres?

Groetjes,
Ashley

Reageer