.

Beantwoord

Kost bellen naar zone 1 in Zweden extra?

  • 18 January 2024
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

Badge
  • Beginner
  • 4 reacties

Bellen naar Zweden zou gratis zijn maar ik moet wel betalen ( 2euro 99) graag uitleg.

icon

Beste antwoord door Groentjuh 18 January 2024, 12:17

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Bellen is zelden gratis. Maar je bedoeld denk ik dat het niets extra kost, omdat het binnen bundels zou vallen volgens jou.

Bellen naar zone 1 valt alleen binnen de bundel, als je aan het roamen bent binnen zone 1. Je bent alleen aan het roamen, als je niet met Simyo/KPN's netwerk bent verbonden, maar met een netwerk van een provider van een landen dat binnen zone 1 valt.

Binnen Nederland, betaal je wel degelijk voor bellen naar andere zone 1 landen. Datzelfde gesprek valt als je dat vanuit België of Duitsland doet wel binnen de bundels. Ja, dat is heel raar, maar helaas is dat door wetgeving (de Europese “Roam-like-home”) echt zo. Dat laatste wordt immers door die wet opgelegd, maar vanuit het thuisland naar het buitenland, daar gaat die wet niet over. Europa wilde zich niet inmengen in de intern markten van het land zelf.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @JHW,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt! Ik leg je graag uit hoe het zit.

Het bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt altijd buiten de bundel bij Simyo. Het bellen naar Zweden kost €0,23 cent per minuut, je kunt onze tarieven hier bekijken. Als je in het buitenland bent binnen zone 1 gebied, dan kun je binnen de EU wel gratis bellen. Mocht je dus in Zweden zijn, dan kun je gratis bellen naar elk land binnen zone 1.

Het antwoord van @Groentjuh klopt helemaal, super bedankt voor je uitgebreide uitleg! 😊

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer