.

Beantwoord

Komt er ook geen roaming meer in Zwitserland vanaf juni?

  • 2 April 2017
  • 7 reacties
  • 3188 Bekeken

Beste Simyo,

Na 15 juni us roaming gratis in Europa. Diit geld helaas niet voor alle landen. Bijvoorbeeld Zwitserland niet. Dit kan vervelend zijn voor mensen die via Zwitserland naar Italie rijden en deze vergeten uit te zetten. Mijn vraag is of het niet mogelijk is om via de app of mijnsimyo een instelling te maken die deze problemen kan voorkomen? Dus eigenlijk een knop " Roaming EU landen activeren".

Groeten,

Michel
icon

Beste antwoord door Ray 2 April 2017, 22:19

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hoe kom jij erbij dat het niet voor Zwitserland geldt? Ik ben bang dat je verkeerd bent geïnformeerd. Zwitserland zit in Zone 1 en dat blijven ze ondanks dat zij niet in de EU zitten.
Als jij het zegt. Mijn vraag is gewoon of het mogelijk is om iets maken dat alleen roaming aanzet voor alleen de "gratis" EU landen. Heb ook bijv gelezen dat Andorra niet mee zou doen.
Hoi Ray,

toch ff verder gezocht...maar jou bewering klopt niet. Zwitserland doet NIET mee.

In welke Europese landen gelden de maximumtarieven voor roaming?
De maximumtarieven gelden in de 28 landen van de Europese Unie. Dit zijn: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Kroatië. De tarieven gelden ook voor een paar Europese landen die geen lid zijn van de Europese Unie. Dat zijn: Noorwegen, Liechtenstein, en IJsland.

Let op: de tarieven gelden dus niet in bijvoorbeeld Zwitserland of Turkije. Reist u naar een ander land of gebied dat hier niet tussen staat? Vraag dan aan uw aanbieder welke tarieven gelden in dat land. Zo voorkomt u dat u onverwacht een hoge rekening krijgt.

https://www.consuwijzer.nl/thema/roaming-mobiel-bellen-en-internetten-het-buitenland
Dat rijtje landen gaat over de maximum tarieven in de EU voor 30 april 2016.

Op telefonie gebied vallen landen, qua buitenlandtarieven zoals Zwitserland in zone 1 en het hele verhaal gaat over landen die vallen onder die bewuste zone. Alleen voor het VK is het nog onduidelijk of zij er in blijven i.v.m. de Brexit maar dat duurt nog even.

Wat betreft jouw vraag. Roaming zet je aan op je telefoon en is om je telefoon toestemming te geven om als gast van een vreemd netwerk gebruik te maken. Ik denk eerder dat jet het dus kan hebben over een EU internet optie op je MijnSimyo i.p.v. een roaming optie.
Dat bedoel ik idd Ray. Ik kwam met die gedachte omdat ik gelezen had dat iemand een doorreis had in Andorra en 5MB gebruikt had. Kosten 50 euro !!!
Tien euro per MB, dat is nogal wat. Vraag me af welke provider dat was want dat is wel extreem hoog. :D

Edit: Vraag mij trouwens wel af of dat klopt. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Vranc001,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat goed dat je hier navraag naar komt doen! 😃 Ik ben net voor je op onderzoek uit gegaan, en Ray heeft helemaal gelijk: Zwitserland behoort tot zone 1, en zal daarom meegenomen worden in de regeling die stelt dat de roaming-tarieven worden afgeschaft. Geen zorgen, dus! Dat komt helemaal goed.

Deze tarieven gelden tot die tijd binnen de EU (en uitzonderingen), en blijven gelden daarbuiten. Op hele andere continenten zal er bijvoorbeeld weinig veranderen wat de buitenlandtarieven betreft.

Als er nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag!

@ Ray, perfect antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer