Skip to main content

.

Afgelopen weken op vakantie in de USA en kon daar niet bellen of gebeld worden. Er werd namelijk geen connectie gemaakt met een provider, zowel niet handmatig als automatisch.

Ik heb dit ook als een keer eerder gehad en toen was ik in Belgie. 

Ik heb een Google Pixel 7 Pro met eSim. De optie bellen in het buitenland staat ook aan.

Kan iemand een oplossing aandragen?

 

 

Hoi @MarcoSM,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je geen verbinding hebt in het buitenland. 

Wij hebben eerder een topic aangemaakt met tips voor het maken van een verbinding in het buitenland. Ik adviseer deze even door te nemen. 

Ook zal ik je sim even resetten. Schakel je toestel een kwartier lang volledig uit om de reset te voltooien. 

Ik hoor graag of dit geholpen heeft. 

Groetjes,
Ashley


Hi Ashley,

Bedankt voor je reactie!

De tips genoemd in het topic zijn bij mij bekend en heb ik uitgevoerd op vakantie. Ik zal mijn toestel langer dan een kwartier uischakelen, zodat de reset afgerond kan worden. Ik ben echter niet meer in het buitenland, dus ik kan niet testen of dit het probleem oplost.

Groetjes,

Marco


Wat ik nog kan toevoegen…

Tijdens het handmatig connecten met een provider werd iedere keer aangegeven dat dit niet toegestaan was. Ik ben alle beschikbare providers afgelopen en werd steeds geweigerd.


Hoi @MarcoSM,

Bedankt voor je reactie. 

Hopelijk heeft de reset geholpen en ervaar je geen netwerkproblemen in het buitenland de volgende keer. 

Mocht het toch niet gelukt zijn neem dan contact op zodat wij mee kunnen kijken naar je aansluiting.

Groetjes,
Ashley


Ik had dus precies hetzelfde. Is er niet ergens een structureel probleem bij Simyo dat niet in het beroemde topic wordt benoemd?


Ik had dus precies hetzelfde. Is er niet ergens een structureel probleem bij Simyo dat niet in het beroemde topic wordt benoemd?

Klanten plaatsen vaak berichten op het forum wanneer ze een probleem ervaren, zoals verbinding in het buitenland. Hierdoor kan het lijken alsof dit probleem groter is dan het in werkelijkheid is. Klanten die geen problemen ervaren in het buitenland, zul je niet vaak op het forum zien om aan te geven dat hun verbinding goed werkt. In de meeste gevallen werkt het internet in het buitenland weer na het controleren of aanpassen van de instellingen. In sommige gevallen kan het te maken hebben met andere oorzaken, waarvoor we onze netwerkspecialisten inschakelen. Ik denk dus niet dat het hier om een structureel probleem gaat 😊


Helaas in mijn geval geen specialist maar "succes de vlg keer" gewenst…

Dus ook geen inzicht in toestel etc. of andere verbanden. 


Reageer