.

Beantwoord

Kan ik vanuit het buitenland naar een buitenlands nummer bellen?

  • 22 June 2017
  • 2 reacties
  • 1969 Bekeken

Kan ik vanuit mijn bundel in het buitenland bellen naar een buitenlands nummer, bv bellen naar een hotel
icon

Beste antwoord door Jihane 23 June 2017, 13:32

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Als dit zich in zone één afspeelt ja
Reputatie 7
Badge +10
Hi Korsalo,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat een leuke vraag 🙂 Goed dat je 'm stelt. Het antwoord hangt af van waar jij nu bent. Ik zie dat je een Sim Only aansluiting hebt - dat betekent dat je vanaf 1 juni je bundels kunt gebruiken binnen zone 1. De roamingkosten zijn namelijk verdwenen in zone 1. Roaming betekent dat je gebruik maakt van een buitenlands netwerk.

Als jij dus in Nederland bent en belt naar een Frans nummer, ben je niet aan het roamen. Deze kosten vallen dus buiten je bundel.

Als je in een ander zone 1-land bent (zoals Frankrijk bijvoorbeeld), dan ben je wel aan het roamen. Dan betaal je niks extra's als je belt naar een Frans nummer of een Spaans nummer of een Nederlands nummer.

Ben jij dus zelf in het buitenland en wil je een buitenlands nummer bellen? Dat valt binnen je bundel. Ben je in Nederland en wil je een buitenlands nummer bellen? Dat valt buiten je bundel. Hier lees je daar meer over. Je geeft in de topic-titel aan dat jij zelf ook in het buitenland bent. Als je je in zone 1 bevindt, dan kun je gerust bellen naar een buitenlands (zone 1) nummer!

Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

@ Ron H, dankjewel voor het meedenken.

Groetjes,
Jihane

Reageer