.

Beantwoord

Kan ik mijn Iphone 5 gebruiken in Australië?

  • 18 January 2015
  • 5 reacties
  • 1166 Bekeken

Hallo,

Ik gebruik een iPhone 5. In Nederland gebruikt met T-Mobile en vervolgens Simyo. Geen problemen mee gehad.
Nu ben ik in Australië en daar wil ik een simkaart van provider Optus gebruiken. Echter bij activeren geeft iPhone de melding:

Sim niet geldig
De simkaart die in deze iphone is geplaatst is van een aanbieder die niet wordt ondersteund onder het activeringsbeleid dat momenteel is toegewezen door de activeringsserver...

Wat moet ik doen?

Alvast bedankt voor een reactie!

Gr. Rutger
icon

Beste antwoord door Ali 19 January 2015, 15:36

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Kan je in overleg met een winkelier daar samen een andere provider zoeken?
Reputatie 7
Badge +9
Het lijkt een melding van Apple te zijn. Probeer eens met je Australische sim erin de iPhone met iTunes te synchroniseren, dan zal hij misschien de juiste activeringsserver vinden.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi RdeZoete,

Vreemd dat je iPhone 5 niet werkt in combinatie met een Australische simkaart.

Als je in Nederland zonder problemen gebruik hebt kunnen maken van twee providers dan kan je er vanuit gaan dat je toestel simlockvrij is.

Werkt de Australische simkaart wel in een ander toestel? Wanneer dit het geval is dan zou het probleem niet te maken hebben met je telefoon.

Heb je verder de tips van Martijn® en Scotsman kunnen opvolgen?
Bedankt voor julie reacties. De simkaart werkt gewoon in een ander toestel. Een simkaart van een andere provider werkt echter niet in mijn iPhone. Zelfde melding.
Heb geprobeerd de SIM te activeren door telefoon te resetten naar fabrieksinstellingen, ook via iTunes geprobeerd, en op dit moment zit ik bij de Apple Store waar ze me ook niet kunnen helpen. Hun systeem zegt dat de iPhone geen simlock heeft, maar het lijkt wel met de provider te maken te hebben. Carrier: EMEA.
Ik ben dus weer naar huis gestuurd en moet het oplossen via mijn provider in NL. Ze snapten het zelf ook niet goed.

Even voor de duidelijkheid: ik had hiervoor een andere iPhone 5 maar omdat die een kapotte sleep/wake knop had is die bij de Apple Store in Amsterdam omgeruild. Deze telefoon komt dus uit de Apple Store.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Alvast bedankt!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi RdeZoete,

Wat vervelend dat het nog steeds niet opgelost is.

Als ik je goed begrijp heb je een volledige nieuwe iPhone 5 meegenomen naar Australië. Heb je hier ooit je Simyo simkaart in gehad? En werkte dat wel?

Zou je eens kunnen kijken of je iets aan dit filmpje hebt?

Reageer