.

Beantwoord

Kan ik mijn internetbundel in het buitenland blijven gebruiken?

  • 12 June 2017
  • 5 reacties
  • 276 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

In Juli dit jaar ga ik voor 7 dagen naar Kroatie, hier zou ik graag mijn Simyo internet bundel willen gebruiken, aangezien men nu overal in Europa voor tarief uit eigen land kan internetten.

Maar omdat ik in het buitenland woon zou ik graag even willen bevestigen.

Ik heb een bundel met Simyo, maar gebruik deze zelden. Misschien 1 a 2 maanden per jaar. Ik hou de bundel voornamelijk aan om mijn NLse nummer te behouden.

In Juli ga ik naar Kroatie voor 7 dagen. Hier zou ik graag mijn Simyo internet bundel willen gebruiken. Is dit gewoon mogelijk zonder problemen aangezien ik de bundel zelden gebruik?

Groeten

Bert
icon

Beste antwoord door Scotsman 13 June 2017, 10:50

Bekijk originele reactie

5 reacties

Hoi Bert,

Je schrijft " Ik heb een bundel met Simyo, maar gebruik deze zelden. Misschien 1 a 2 maanden per jaar. Ik hou de bundel voornamelijk aan om mijn NLse nummer te behouden."

Mag ik hieruit opmaken dat je een prepaid aansluiting hebt en geen abonnement? Bij een prepaid aansluiting is het namelijk nodig om 1x in de 6 maanden de aansluiting te gebruiken, bij een abonnement niet.

In dat geval is het niet mogelijk om je aansluiting in het buitenland te gebruiken om te internetten behalve via Wifi.

Je kan dus wel bellen / smsen in het buitenland met een prepaid aansluiting en vanaf 15 juni voor dezelfde tarieven als in NL.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/nieuwe-prepaid-tarieven-binnen-de-eu-vanaf-ju-2568?c=371

Om met je met je aansluiting gebruik te maken in het buitenland ga je naar je MijnSimyo > instellingen > netwerk instellingen. Daar zet je de buitenland optie aan. Bij prepaid zie daar dus alleen de buitenland optie voor bellen en gebeld worden in het buitenland.
Badge
Beste Ray,

Ik heb weldegelijk een abonnement, maar het staat op het laagste tarief (4 euro per maand) momenteel. Dit is het mij wel waard om mijn nummer aan te houden voor wanneer ik Nederland bezoek.

Omdat ik gelezen heb dat de providers bepaalde voorwaarden hanteren om misbruik van de "hetzelfde tarief in Europa" regeling te voorkomen, Ze willen voorkomen dat bijvoorbeeld iemand een Pools abonnement afsluiten en dan in Nederland voor Poolse tarieven gaatbellen en internetten. Graag wil een bevestiging hebben van een medewerker van Simyo dat ik mijn internet bundel (Die ik zeer weinig gebruik in Nederland) in het buitenland gewoon kan gebruiken tegen Nederlandse tarieven, zonder dat ik nare verrassingen krijg.

Groeten,

Bert
Reputatie 7
Badge +9
Hallo betrman, hier spreekt een ervaringsdeskundige.

Goed dat je met deze vraag hier naar dit forum komt, maar je hoeft je volgens mij absoluut geen zorgen te maken.

Ik woon ook in het EU buitenland en heb ook een Simyo aansluiting die ik vooral in Nederland gebruik. In mijn woonland zou ik - als ik dat zou willen - permanent mijn Simyo simkaart kunnen gebruiken omdat de roamingtarieven de laatste tijd erg voordelig zijn geworden, maar die halen het nog niet bij het tarief dat ik bij mijn UK provider betaal. Daarom gebruik ik de Simyo aansluiting hier vrijwel niet.

Aangenomen dat jij net als ik permanent in het buitenland woont staat het je vrij om je Simyo simkaart als "roamende" toerist of bezoeker overal ter wereld te gebruiken, inclusief Kroatie. Waar Simyo denkelijk wel bezwaar tegen heeft is het permanente gebruik van de Simyo simkaart in je woonland waarbij er grote hoeveelheden belminuten en MBs doorgejaagd worden gedurende langere periodes. Maar of er daadwerkelijk wordt overgegaan tot maatregelen als Simyo buitensporig veel gebruik in een bepaald buitenland registreert weet ik niet.

Matig gebruik van je Simyo aansluiting in landen buiten NL (bellen, internet) is dus geen enkel probleem.

Het is trouwens aan te bevelen om de tarieven van Simyo en de provider in je woonland te vergelijken als je een reis buiten de EU gaat maken, want er kunnen vrij grote verschillen zijn is mijn ervaring (Canada in mijn geval).
Badge
Beste Scotsman,

Bedankt voor het antwoord!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Betrman,

Welkom op het Forum!

Goed dat jij je vraag hier stelt. Ik zie dat onze deskundige op dit gebied heel uitgebreid antwoord heeft gegeven, waarvoor dank Scotsman! :D

Maak je vooral geen zorgen! Als jij je aansluiting eens in de zoveel tijd in Nederland gebruikt, dan kun je met een gerust hart bellen en internetten tijdens je vakantie in Kroatië. Ik zie dat je zelfs gratis MB's hebt gekregen van mijn collega. Deze gratis MB's kun je op 1 juli uitpakken via Mijn Simyo onder het tabblad Overzicht. De MB's gaan dan direct in en zijn geldig tot 31 juli.

Als je nauwelijks gebruikt maakt van je aansluiting, dan is voordeliger voor jou om over te stappen naar een Prepaid aansluiting. Op deze manier betaal je namelijk geen maandelijkse abonnementskosten. Wel is het belangrijk dat jij eens in de zes maanden belt of sms't met je simkaart, zodat je aansluiting zes maanden langer actief blijft. Als je meer informatie wilt over de overstap naar Prepaid, dan kun je hier klikken.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@ Ray, bedankt voor het meedenken! :$

Groetjes,
Asma

Reageer