.

Beantwoord

Kan ik internetten in het buitenland met mijn Prepaid?

  • 6 June 2016
  • 2 reacties
  • 116 Bekeken

Badge
Goede avond,

Ik heb automatisch opwaarderen en automatisch elke maand een internetbundel. Nu ga ik naar het buitenland (Cuba) en hoe kan ik nu voorkomen dat ik straks een grote rekening ga krijgen voor internetten? Is het voldoende om roaming uit te zetten. En zo ja kan ik dan wel gewoon op internet als ik inlog met eventueel gegevens van het hotel (wachtwoord enzo). Ik ben niet zo handig in die zaken maar ik weet wel als ik thuis ben dat mijn telefoon wifi van thuis gebruikt en als ik naar buiten stap dat hij dan overschakel naar mijn bundel. Maar wat doe hij in het buitenland? Ik heb een Samsung Galaxy Grand Prime.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties
icon

Beste antwoord door franswon 6 June 2016, 19:25

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Sjaan1962,


Zo te lezen heb je een prepaid-bundel, internetten in het buitenland is dan sowieso niet mogelijk.

Het kan geen kwaad om data-roaming uit te zetten op je toestel.

De instelling van data-roaming heeft geen invloed op wifi, je kunt dus steeds via wifi gebruik maken van internet, wees wel voorzichtig, niet alle wifi verbindingen zijn even betrouwbaar en zijn soms makkelijk af te tappen, gebruik deze dus niet voor gevoelige zaken zoals bankieren, creditcardgegevens enz.

Goede reis en veel plezier in Cuba.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Sjaan1962,

Ik snap heel goed dat je je druk om maakt om de kosten voor het internet in het buitenland.

Zoals franswon al zei is het met jouw Prepaid niet mogelijk om te internetten in het buitenland behalve via WiFi. Wanneer het je niet lukt om de WiFi in te schakelen van het hotel, kan je altijd eens naar de balie gaan. Daar kunnen ze je vast wel helpen.

Ook ik wens je een fijne reis toe!

@franswon lekker bezig!!

Groetjes,
Caspar

Reageer