.

Beantwoord

Kan iemand met een Belgisch nummer mij gratis bellen?

  • 9 June 2017
  • 3 reacties
  • 275 Bekeken

Mijn vriend woont in Belgie en heeft dus ook een Belgisch nummer.
Is het zo dat met het nieuwe regelement hij mij gratis kan bellen op mijn nederlandse nummer? Ik heb begrepen dat ik hem niet goedkoop kan bellen, maar kan ik wel goedkoop telefoontjes van hem ontvangen of kost dat ook meer?
icon

Beste antwoord door Caspar 13 June 2017, 12:06

Bekijk originele reactie

3 reacties

Ik weet natuurlijk niet hoe het bij zijn provider is geregeld qua kosten. Maar in principe is het zo dat als je vanuit eigen land naar een buitenlands nummer belt dit niet onder roamen valt en je dus het nationale tarief voor bellen naar het buitenland betaald. In dit geval zal jouw vriend dus naar een buitenlands nummer bellen. Eigenlijk is het net als voor jou, als jij hem zou bellen, maar dan andersom.

Als jouw vriend nou een Nederlands simkaartje zou hebben of jij een Belgische en elkaar dan belt dan bel je wel goedkoper. Maar hier zitten ook weer regels aan verbonden want je moet dan ingezetenen zijn.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Ray,

Je moet geen ingezetene zijn hoor maar een vaste band hebben met het land waar je de simkaart van gebruikt, dus grensarbeiders, deelnemers aan studentenuitwisseling etc. kunnen ook een simkaart van het land waar zij verblijven gebruiken onder de nieuwe regels.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Snifflesnify,

Welkom op 't forum :)

Goed dat je wilt weten of het gratis is voor je vriend om jou te bellen. Aangezien hij een Belgisch nummer heeft, zullen jullie dit echt moeten navragen bij zijn provider.

Het zou kunnen zijn dat hij (extra) moet betalen voor een gesprek naar een buitenlands nummer. Het zou ook kunnen zijn dat hij buitenland bundels kan kiezen, of dat het binnen de bundel valt. Kortom, vraag het na bij zijn provider en dan weet je het!

Heb je hier nog vragen over?

@Ray en franswon, bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer