.

Beantwoord

Is het erg als ik minimaal 3 maanden in het buitenland ben?

  • 31 July 2017
  • 1 reactie
  • 112 Bekeken

Hallo, mijn man wil graag een simyo sim-only abonnement maar hij gaat in oktober voor 3 tot 6 maanden in Duitsland wonen (en komt daarna weer terug naar Nederland). Komen er dan nog extra kosten bij? Het is namelijk dat ik bij een concurrent had gelezen dat je meer in Nederland moet zijn met je telefoon dan in het buitenland en dat als je meer in het buitenland zit dat ze dan extra kosten in rekening brengen. Hoe zit dat bij jullie? Ik kan dit namelijk nergens vinden?
icon

Beste antwoord door Caspar 2 August 2017, 13:55

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +9
Hoi sannec,

Welkom op 't forum :)

Goede vraag! Er zijn inderdaad bepaalde richtlijnen voor het langdurig gebruiken van je toestel in het buitenland.

Bij langdurig verbruik in het buitenland (vanaf 4 maanden) kan het zijn dat er vanuit Simyo contact met hem wordt opgenomen. Als jouw man op dat moment kan aantonen dat hij een duurzame relatie heeft met Nederland, wat hij heeft omdat hij in Nederland woont, is er niks aan de hand. Zo kunnen bijvoorbeeld studenten die een tijdje in het buitenland stage lopen, gewoon gebruik maken van hun bundels zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken.

Als er niet aan te tonen is dat hij een duurzame relatie met Nederland heeft dan kunnen er vanaf dat moment, dus niet met terugwerkende kracht, roamingkosten in rekening worden gebracht.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

Reageer