.

Beantwoord

Internetten in het buitenland

  • 22 March 2014
  • 1 reactie
  • 759 Bekeken

In de maand maart was ik een aantal dagen in het buitenland (midden-oosten). Op zondag 16-3 kreeg ik een sms dat ik voor 80% mijn datalimiet had verbruikt en dat de verbinding bij 100% verbruik zou worden verbroken. Als ik wil doorgaan moet ik een sms sturen naar 1330 met als tekst "ja". Het tarief dat dan wordt berekend is 5.01 EUR/MB. Op maandag ontving ik een sms dat de limiet bereikt is van EUR 60.50 (weet niet wat daar mee bedoeld wordt) met nagenoeg dezelfde vervolgtekst als de vorige sms. Ik heb dit niet gedaan omdat ik de kosten per MB te hoog vind.
Nu ben ik thuis en zie ik dat ik nog maar 20% van mijn datalimiet voor de maand maart heb gebruikt!!!
Ten onrechte, vanwege verkeerde info heb ik geen gebruik meer gemaakt van internet in het buitenland (muv vrije wifispots).

SIMYO, WAT GAAT HIER FOUT?
icon

Beste antwoord door Ernst 24 March 2014, 15:34

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Jankoka, welkom op ons forum.

Internetgebruik in het buitenland valt niet binnen je bundel, dat is enkel voor bellen en internetten binnen Nederland. Op 26 augustus 2013 heb je op Mijn Simyo de optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' en sindsdien is het met jouw mobiel mogelijk om te internetten in het buitenland. Dit heb je vorig jaar ook al in Duitsland en in België gedaan.
In je gegevens zie ik dat je deze maand in de Verenigde Arabische Emiraten en in Oman gebruik hebt gemaakt van internet via het mobiele internet.
Alle providers zijn, vanwege de kosten van internet in het buitenland, wettelijk verplicht om een SMS bericht te sturen bij verbruik van 80% van €60,50 met daarin aangegeven dat je expliciet toestemming moet geven om meer dan die €60,50 te verbruiken. Bij het bereiken van €60,50 heb je weer een SMS gekregen en je verbinding voor internet in het buitenland is zelfs bij €59,68 al geblokkeerd.

Je geeft aan dat je niet begrijpt wat er bedoelt wordt met deze SMS berichten. Ik vraag me af wat je precies niet begrijpt. Dacht je misschien dat internet in het buitenland binnen je bundel viel? Je hebt al eerder geïnternet in het buitenland, zijn de kosten je toen niet opgevallen?

Even resumé; je internetbundel is enkel voor gebruik in Nederland. Wat je in het buitenland verbruikt valt niet binnen je bundels. Daarom is je databundel dus nog zo weinig verbruikt.

Reageer