.

Beantwoord

Internetten in het buitenland

  • 7 August 2013
  • 6 reacties
  • 731 Bekeken

Hallo,

Ik ga binnenkort naar Turkije en wil graag gebruik blijven maken van whatsapp e.d. Nu wil ik de optie internet in buitenland aan zetten maar ik wil eerst weten of ik dan gewoon gebruik maak van mijn bundel ( 500 MB) of dat dit buiten mijn bundel gaat en ik dus een hoge rekening kan verwachten?

Gr. Lennard
icon

Beste antwoord door Kim 8 August 2013, 14:13

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Turkije is zone 2, dat betekent een tarief van € 5 per MB! Het valt buiten je bundel, want je internet bundel is alleen geldig in Nederland.
Als je zeker wilt zijn dat tijdens je verblijf je smartphone niet stiekem elke dag een paar MB downloadt, en je daardoor op kosten jaagt moet je internet in het buitenland maar niet aanzetten zou ik zeggen. Misschien zijn er plekken in de buurt waar je gratis WiFi hebt.
Reputatie 1
Badge +2
Je kunt ook bij een andere provider een prepaidkaartje kopen met een voordelig buitenlandtarief. Ik gebruik tijdens mijn vakantie in het buitenland een prepaidkaartje van de provider met het rode logo. Zij bieden voor 2 Euro per dag: 20 min bellen, 20 min gebeld worden, 20 sms jes en 35 mb data. Je zet deze bundel per dag aan dmv het versturen van een sms. Ideaal. Je zet thuis een bedrag op het prepaidkaartje en zo weet je dat je nooit een cent meer gaat betalen.

Succes en een fijne vakantie!
Reputatie 3
Badge +5
Vreemd eigenlijk dat Turkije onder zone 2 valt, het is toch half in Europa en half in Azie? Volgensmij rekenen andere providers weer anders, de plek waar je bent bepaalt je zone in Turkije maarja elk bedrijf heeft daar weer een ander beleid voor.
Badge +6
Hallo,

Ik ga binnenkort naar Turkije en wil graag gebruik blijven maken van whatsapp e.d. Nu wil ik de optie internet in buitenland aan zetten maar ik wil eerst weten of ik dan gewoon gebruik maak van mijn bundel ( 500 MB) of dat dit buiten mijn bundel gaat en ik dus een hoge rekening kan verwachten?

Gr. Lennard


Hoi lennard,

Welkom op het forum!

Het klopt wat Scotsman aangeeft dat mobiel internet in het buitenland helaas niet binnen je bundel valt en helaas bieden we geen bundels voor voordelig gebruik in het buitenland aan.

Daarom sluit ik me aan bij de tips van Scotsman & KPNfreak om in dit geval om hoge kosten te voorkomen gebruik te maken van Wifi of voor je verblijf in Turkije een prepaidkaartje van een andere provider aan te schaffen 🙂
Badge
Tip: ik heb in Griekenland een kaartje gekocht van een griekse provider. Ik had toen overigens wel een dual sim telefoon, dus was wel bereikbaar op mijn huidige telefoonnummer. De kosten waren daar €5 voor de simkaart en €5 voor 500 Mb internet. In de twee weken dat ik daar zat heb ik deze niet opgemaakt!!
Badge +8
Vreemd eigenlijk dat Turkije onder zone 2 valt, het is toch half in Europa en half in Azie? Volgensmij rekenen andere providers weer anders, de plek waar je bent bepaalt je zone in Turkije maarja elk bedrijf heeft daar weer een ander beleid voor.

Hoi Nielsiejjj92,

Geografisch ligt Turkije voor een deel in Europa. Maar het is geen EU-land, net als Zwitserland, ook dat ligt niet in Zone 1 daardoor. Over EU-landen zijn afspraken gemaakt.
Dat is de verklaring :)

Groetjes,
Charlene

Reageer