Skip to main content
antwoord

Internet roaming Duitsland werkt niet, wat nu?

• June 15, 2025
  • 6 reacties
  • 92 Bekeken

Afgelopen 2 weken door Duitsland en Oostenrijk gereist. In Duitsland geen internet mogelijk gedurende de reis. Heel irritant als je een hotel wil vinden. In Oostenrijk gelijk alle verbindingen wel gelijk te gebruiken zonder instellingen te veranderen. Terug in Duitsland hetzelfde probleem, geen internet. Ook na opnieuw opstarten galaxy A52 5g

Moderator: Titel is aangepast voor duidelijkheid en betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@rein001,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen internetverbinding hebt gehad in het Duitsland!

Wij hebben een uitgebreid topic op ons forum met daarin tips wat je het beste kunt doen als je verbinding niet goed werkt in het buitenland. Het wilt inderdaad vaak helpen om handmatig een netwerk te selecteren zoals ​@JanD en ​@Kaas Berrie 25 aangeven!

Zodra je weer in het buitenland bent kun je de tips uit ons topic uit testen. Mochten deze tips geen verbetering hebben opgeleverd, laat het dan weten. Wij kunnen dan inderdaad een reset uitvoeren zoals ​@Friesian aangeeft. 

Super bedankt voor jullie hulp! ​@JanD ​@Kaas Berrie 25 ​@Friesian 😊

Groetjes,
Roeqajja

6 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • June 15, 2025

Beste ​@rein001 , lukte het ook niet als je handmatig een provider zocht in Duitsland i.p.v automatisch???

Kaas Berrie 25
Forum|alt.badge.img+1

Niet dat je er veel aan hebt ​@rein001 maar wij zijn net terug van een reis door Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Italië, Zwitserland en weer Duitsland. Provider keuze van mijn A56 5G staat op automatisch en had overal direct verbinding. Had je in Duitsland wel een R (van Roaming) boven het signaalsymbool staan? 

Teken dat Roaming actief is.

Kaas Berrie 25
Forum|alt.badge.img+1

@rein001 nog ter aanvulling: Als die R in het buitenland niet in beeld komt zul je idd. zoals ​@JanD  schrijft handmatig opzoek moeten naar een provider die wel roaming afspraken heeft met KPN/Simyo, Als roaming wel actief is geweest ben ik wel benieuwd naar een mogelijke oorzaak. Simyo zal dit kunnen verklaren neem ik aan.  

• auteur
  • Beginner
  • June 16, 2025

Ik ben weer terug in Nederland en kan dus de tips niet meer controleren. Ik zal de reacties opslaan voor volgende keer. Dank

Friesian
  • Forum Expert
  • June 16, 2025

Als je het weer meemaakt ​@rein001 

direkt aan de bel trekken in het buitenland. Een moderator kan de netwerk instellingen buitenland simkaart resetten. Vaak maakt dat het grote verschil.  Daarna zal de moderator vragen, ik meen, een kwartier de telefoon uitzetten en opnieuw opstarten.

De gegeven tips zijn opzich goed maar dit is vaak een extra goede optie. 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • June 17, 2025

Hi ​@rein001,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen internetverbinding hebt gehad in het Duitsland!

Wij hebben een uitgebreid topic op ons forum met daarin tips wat je het beste kunt doen als je verbinding niet goed werkt in het buitenland. Het wilt inderdaad vaak helpen om handmatig een netwerk te selecteren zoals ​@JanD en ​@Kaas Berrie 25 aangeven!

Zodra je weer in het buitenland bent kun je de tips uit ons topic uit testen. Mochten deze tips geen verbetering hebben opgeleverd, laat het dan weten. Wij kunnen dan inderdaad een reset uitvoeren zoals ​@Friesian aangeeft. 

Super bedankt voor jullie hulp! ​@JanD ​@Kaas Berrie 25 ​@Friesian 😊

Groetjes,
Roeqajja