.

Beantwoord

Internet, Navigatie e.d. in het buitenland

  • 26 October 2014
  • 3 reacties
  • 328 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Vorig weekend met spoed naar Engeland geweest vanwege vrienden omstandigheden.
Bij aankomst bleek mijn navigatie op mijn Samsung Galaxy S5 geheel niet te werken.
Programma zelf werkte wel, maar geen navigatiemogelijkheden of positiebepaling (Google Maps/navigatie)
Had inmiddels al wel welkomst sms ontvangen over bellen en sms in de UK.

Na enig nadenken kwam ik tot de conclusie dat ik wel bellen in het buitenland had aanstaan in mijn account, maar internetten niet.
In het hotel aangekomen, via de wifi in mijn account ingelogd en internetten in het buitenland aangezet.
Gestest, en jawel het werkte.

Buiten het hotel werkte het echter niet en de dagen erna ook niet.
In het hotel werkte het dus via de wifi, maar niet via het telecom netwerk.

Kan iemand mij aangeven wat ik wellicht verkeerd heb gedaan of hoe mijn instellingen moeten zijn?
Begin 2015 gaan wij weer naar het buitenland (Italië), en ik wil dan niet weer voor verrassingen komen te staan dat internet, navigatie e.d.het opeens niet doet!

Alvast dank voor jullie input.
icon

Beste antwoord door Naomi 28 October 2014, 09:51

Bekijk originele reactie

3 reacties

Vanaf het punt van vertrek heb je nodig. Bij google maps.

  • Wi-Fi,  ben je al wat verder dan mobiel data.
  • Gps
  • Kaart van bestemming opslaan.
Vanaf dan navigatie starten, mobiel data kun je dan uitschakelen,  maar gps blijft ingeschakeld.


Groet,
Friesian.

Alles begrepen?
Er zijn ook andere navigatie apps die je thuis kunt installeren,dan kun je die eventueel hier al testen.
Heb je onderweg alleen GPS nodig.

Groet,
Friesian
Reputatie 4
Badge +10
Hoi JeLe, welkom op het Simyo forum!

Je topic heb ik verplaatst naar het onderwerp Buitenland. Zo kunnen andere forumgebruikers met dezelfde vraag je topic sneller vinden.

Lastig dat je niet kon internetten in het buitenland 😞 Je geeft aan dat je wel verbinding kreeg via Wifi. Goed dat je de optie Internet op je mobiel – buitenland hebt aangezet. Deze optie hoort inderdaad aan te staan 😉 Heb je ook geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren? Kwamen er netwerken in beeld die je kon selecteren? Het is altijd handig om even alle netwerk bij langs te gaan en te kijken met welke je verbinding krijgt. Kon je daarnaast wel bellen in de UK?

Als het nog een keer voorkomt, dan raad ik je aan gelijk met ons contact op te nemen. Wanneer je in het buitenland bent, kunnen wij op het netwerk kijken. Wij kunnen dan zien of er bijvoorbeeld een blokkade is en of je überhaupt wel bent aangemeld op een buitenlands netwerk. Ik heb voor de volledigheid je optie Internet op je mobiel – buitenland gereset. Wil je je toestel eenmalig uit- en aanzetten? Zo gaat je simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk.

Friesian heeft ook het een en ander aangegeven. Als je alleen GPS nodig hebt, kun je inderdaad je kaart opslaan via je Wifi verbinding. Dat is een mogelijkheid 😮 Friesian, bedankt voor je goede opmerking!

Hebben we je vraag zo beantwoord?

Reageer