Skip to main content
antwoord

Internet in het buitenland werkt niet, zelfs na het nauwkeurig volgen van alle aanwijzingen, wat nu?

• April 15, 2025
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

Internet in het buitenland voor de simyo sim van mijn zoon aangezet via instellingen. Daarna werkte het prima in Frankrijk, maar in Spanje was het weg. Access point helemaal ingesteld volgens de aanwijzingen van de Simyo website, telefoon meerdere keren helemaal opnieuw opgestart en gewacht, maar helaas niets. Zeer frustrerend en onveilig voor mijn zoon die daardoor niet meer op internet kon en ons niet meer kon bereiken. In verband hiermee wil ik het contract beeindigen.

Beste antwoord door Seren

Hoi​​​​​​ ​@Daniels,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp heel goed dat het frustrerend is wanneer je zoon geen toegang heeft tot internet, vooral als hij in het buitenland is en daardoor niet bereikbaar is. Het is inderdaad belangrijk dat hij altijd in contact kan blijven en ik kan me voorstellen dat het vervelend is om in deze situatie te zitten.

Na het bekijken van de aansluiting van je zoon zie ik dat de optie voor '’internet in het buitenland'’ in Mijn Simyo is uitgeschakeld. Dit is waarschijnlijk de reden waarom hij geen internetverbinding had in Spanje ondanks dat alles verder goed was ingesteld op de telefoon. Ik heb deze instelling nu voor je ingeschakeld, zodat het internet in het buitenland weer actief is.

Zou je jouw zoon kunnen vragen om zijn telefoon ongeveer 10 minuten uit te zetten en daarna weer aan? Dit zou ervoor moeten zorgen dat de verbinding opnieuw tot stand komt. Ik hoor graag of dit heeft gewerkt.

Als extra tegemoetkoming heb ik 3GB cadeau gegeven. Deze kan hij op elk gewenst moment activeren in de Mijn Simyo app. :)

Groetjes,
Seren

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • April 16, 2025

Beste ​@Daniels , kon je zoon je ook niet telefonisch bereiken dan?

In Spanje ook handmatig een andere provider geprobeerd?

Als je contractvrij bent kun je opzeggen met 1 maand opzegtermijn.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • antwoord
  • April 16, 2025

Hoi​​​​​​ ​@Daniels,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp heel goed dat het frustrerend is wanneer je zoon geen toegang heeft tot internet, vooral als hij in het buitenland is en daardoor niet bereikbaar is. Het is inderdaad belangrijk dat hij altijd in contact kan blijven en ik kan me voorstellen dat het vervelend is om in deze situatie te zitten.

Na het bekijken van de aansluiting van je zoon zie ik dat de optie voor '’internet in het buitenland'’ in Mijn Simyo is uitgeschakeld. Dit is waarschijnlijk de reden waarom hij geen internetverbinding had in Spanje ondanks dat alles verder goed was ingesteld op de telefoon. Ik heb deze instelling nu voor je ingeschakeld, zodat het internet in het buitenland weer actief is.

Zou je jouw zoon kunnen vragen om zijn telefoon ongeveer 10 minuten uit te zetten en daarna weer aan? Dit zou ervoor moeten zorgen dat de verbinding opnieuw tot stand komt. Ik hoor graag of dit heeft gewerkt.

Als extra tegemoetkoming heb ik 3GB cadeau gegeven. Deze kan hij op elk gewenst moment activeren in de Mijn Simyo app. :)

Groetjes,
Seren