.

Beantwoord

Internet in het buitenland werkt niet. Hoe kan dat?

  • 27 January 2018
  • 7 reacties
  • 209 Bekeken

Badge
Hallo beste helpers.

Ik heb alle topics gelezen Ook portalmmm.nl stond er al in en heb ik aangevuld met ontbrekende gegevens. Ook het wachtwoord met hoofdletters en zonder hoofdletters geprobeerd.
In mijn oude telefoon doet alles het een LG.
Nu heb ik een galaxy 6 gekregen van mijn dochter. Fabrieksinstellingen hersteld en kaartje erin. Alles leek goed te werken.
Helaas kwam ik er vandaag achter dat internet in buitenland het niet doet. In Belgie en in Duitsland niet.
Ik woon in smalste stukje van Nederland dus heb vandaag een 100 km gereden om het steeds na aanpassing uit te proberen.
Kan het eraan liggen dat de telefoon eerst Vodafone was? Dit ondanks herstellen fabrieksinstellingen
En zo ja wat te doen

Bij namen toegang staat:
KPN/Hi 4G LTE Mobiel
MVNO NL
Mobiel Internet (dat is die portalmmm.nl die is aangevinkt
Robo Mobiel Int.
Rano Mobiel MMS

Hoe die erin komen weet ik niet
icon

Beste antwoord door Asma 28 January 2018, 12:00

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge
Jihane,
wellicht kun je mijn sim kaart ook eens resetten.
Ik heb overigens MVNO RoBo en Rano bij de toegangen verwijderd.
Heb alles nu nog eens gecontroleerd, telefoon weer uit en aan maar helaas.
vriendelijk groet
René
Goedemorgen René - @Rene Marcks

Even alles doorlopen..
Je hebt sim only? Prepaid internet buitenland wil Simyo niet leveren.(onbegrijpelijk, men stelt: is een technische reden...🤔)
(Data) roaming staat aan op je telefoon?

Op Mijn Simyo, instellingen, netwerkinstellingen staat....
Bellen in en naar het buitenland aan?
Ook internet staat aan in buitenland?

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord GPRS of werkt ook soms gprs.

Telefoon uit en weer aan.

Graag een terugkoppeling.

Groetjes
Friesian
Badge
Alles gecontroleerd (niets veranderd) weer uit en aan gezet en op naar Duitsland.
Ik lijk nu internet te hebben want het "R" teken roaming staat aan op startscherm.
De snelheid is H en daarna "E" van erg langzaam denk ik.
Ik kom op het Duits netwerk O2 terecht.

Kan dit uitsluitend aan de dekking liggen of moet ik nog wat anders instellen om ook in Duitsland G2/3/4 te krijgen
Dankjewel voor je terugkoppeling.

E is idd langzaam, is EDGE.
Probeer eens of handmatig Netwerkselectie verschil maakt.


Om de dekking te controleren verwijs ik naar deze pagina en van O2.

Een moderator zal zich bij je melden na het lezen van je topic.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Rene Marcks,

Ontzettend balen dat je niet kunt internetten in het buitenland!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' aanstaat. Voor de zekerheid zal ik deze optie voor je resetten. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon even uit en aan te zetten, waarna je simkaart zich met de juiste instellingen op het netwerk registreert. Hierna kun je handmatig naar een netwerk zoeken.

Het komt wel eens voor dat de Samsung Galaxy de optie 'EU internet' heeft. Kun je controleren of dit aanstaat? Zo ja, dan kun je deze optie uitzetten.

Gaat het lukken zo?

@Friesian, bedankt voor je hulp. Zoals je weet is het inderdaad technisch niet mogelijk om met Prepaid te internetten in het buitenland. Alleen onze Sim Only klanten kunnen hun internetbundel ook buiten de Nederlandse grenzen gebruiken.

Groetjes,
Asma
Badge
Denk dat het nu aan de dekking ligt langs de grens. Hij doet het wel maar langzaam. Laat het maar zoals het nu is.
Dank je
Reputatie 6
Badge +5
Hi Rene Marcks,

Goed om te lezen dat internet het inmiddels doet! Jammer dat het niet zo snel werkt als dat je zou willen. Laat je ons weten of hier nog verandering in komt? Zo niet, kijken we er nog even naar ;)

Groetjes,
Niels

Reageer