.

Beantwoord

Internet buitenland werkt niet sinds 1 juni. Wat nu?


Hallo,
Sinds een paar dagen kan ik geen gebruik maken van data roaming in het buitenland. Aan het begin van de week, toen hiervoor nog extra kosten in rekening gebracht werden, ging het prima, maar nu heb ik geen internet meer.
Ik heb hierover al meerdere topics gezien, dus het lijkt erop dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem.
FYI, ik heb een Simyo abonnement en Internet buitenland staat aan.
icon

Beste antwoord door Ilona. 6 June 2017, 11:38

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Ilona,

Heb je al geprobeerd om je toestel even opnieuw te starten? Als dit niet helpt zal een moderator een reset op je simkaart geven. De reactie van hem/haar lees je hier later.
Badge
Hoi moderator, ik heb hetzelfde probleem.Ik heb het al met twee verschillen mobieltjes getest....( Internet buitenland staat aan). Reset? Graag hoor ik wat de mogelijkheden zijn. Groet Felix
Een moderator meldt zich via dit topic ook bij jou, geduld... Pinksteren.
Dank voor de reactie, uiteraard heb ik geprobeerd mijn telefoon opnieuw op te starten.
Reputatie 7
Badge +9
Dan is het wachten op een moderator. Probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van wifi in de tussentijd.
Ik las in een ander topic dat voor iPhones het probleem in de instellingen zit, voor mijn Android telefoon geld hetzelfde. Bij instellingen heb ik EU-internet uitgezet, en nu werkt internet weer. Geen reset nodig!
Reputatie 7
Badge +9
Fijn dat je dat hier meldt Ilona, ik zal er een apart topic van maken. Bedankt.
Badge
Hallo, ook hier in Italië probleven. Echter eerste 3 dagen van juni ging het goed.Sinds zondag geen mobiel internet meer. Kan de moderator ook iets voor mij betekenen?Telefoon paar keer uit en aan gezet overigens.
Ik las in een ander topic dat voor iPhones het probleem in de instellingen zit, voor mijn Android telefoon geld hetzelfde. Bij instellingen heb ik EU-internet uitgezet, en nu werkt internet weer. Geen reset nodig!
Ook namens mij bedankt voor deze waardevolle tip.:)

@Felix111, apiestaart.
Handmatig netwerk selecteren, helpt dat?
Een moderator meldt zich binnen 24 uur op werkdagen.

Suuk 6 !
Badge
@Friesian: handmatig kiezen helpt niet. Ook andere KPN keuze (4G) helpt niet. Verder heb ik een Samsung note 4. Dit ter info.
Ander punt: email zenden met dit probleem elders opde simyo-site werkte niet.
Gelukkig is er wifi.
Ik had in Oost Duitsland precies hetzelfde probleem, gewoon nauwelijks/geen internetverbinding. Mijn vriendin met Hollandse Nieuwe abb had een prima verbinding! Slechte beurt van Symio?!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ilona.,

Welkom op het Forum!

Ontzettend vervelend dat je niet kon internetten in het buitenland. Ik ben wel erg blij om te horen dat het inmiddels is gelukt via je Android instellingen. Het klopt dat EU-internet uit hoort te staan, dit komt omdat dit door vele providers niet wordt ondersteund. Hiermee zou je namelijk voor het laten vervallen van de roamingkosten in het buitenland kunnen internetten met lokaal tarief. Dat is nu niet meer nodig!

Laat je het weten als je andere vragen hebt?

@ Friesian en Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Felix111, apiestaart en Anna61,

Balen dat jullie internet niet werkt in het buitenland!

Ik heb jullie aansluiting erbij gepakt en zie dat de optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' aanstaat op Mijn Simyo. Voor de zekerheid heb ik deze optie voor jullie gereset. Kunnen jullie je telefoon even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert jullie simkaart zich met de juiste instellingen op het netwerk.

Als het probleem blijft bestaan, dan kunnen jullie het beste even controleren of '(data)roaming' op je telefoon aanstaat en 'EU-internet' uit. Wanneer je internet hierna nóg niet werkt, kunnen jullie je internetinstellingen even nalopen met behulp van ons Toestelhulp.

Om te kunnen internetten in het buitenland, is het van belang dat je APN 'portalmmm.nl' is, gebruikersnaam 'KPN' en wachtwoord 'GPRS'. Meer informatie hierover vind je hier.

Gaat het lukken zo?

@ Apiestaart, kun je mij laten weten wat je er precies misgaat met het verzenden van een e-mail? Krijg je een foutmelding via onze site?

Groetjes,
Asma

Reageer