.

Beantwoord

Internet buitenland werkt niet?

  • 21 April 2024
  • 2 reacties
  • 26 Bekeken

Zojuist in Duitsland geweest, maar ook in België hebben we hetzelfde probleem. Zodra we de grens over zijn werkt het internet niet meer. Ook niet nadat we alle tips en adviezen van Simyo hebben opgevolgd. Ditzelfde geldt namelijk ook voor het abonnement (ook Simyo) van mijn vrouw. We hebben al de nodige jaren een Simyo abonnement, maar nu we vaker richting het buitenland gaan.. begint het (niet werken) irritant te worden. Kan er vanuit Simyo nog iets aan worden gedaan of is hier geen oplossing voor?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 22 April 2024, 09:41

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Zojuist in Duitsland geweest

Het beste is dan om vanuit het buitenland contact op te nemen, zodat medewerkers iets kunnen doen en vrij snel daarna kunnen horen of het gewerkt heeft.

Daarnaast is het ook handig om bijvoorbeeld te weten of je bijvoorbeeld wel kunt bellen/SMSen in het buitenland en dat je bijvoorbeeld helemaal geen verbinding hebt.

Het is meestal ofwel een instelling in het toestel wat het voorkomt ofwel een instelling in het netwerk dat voorkomt. Dat laatste kan een medewerker van Simyo prima met een reset weer corrigeren. Dat eerst is lastiger.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @YoyoSimyo,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt. Het is natuurlijk niet wenselijk dat jullie beide problemen hebben met de verbinding in het buitenland.

Zoals @Groentjuh heeft aangegeven kunnen jullie het beste contact opnemen met ons wanneer jullie in het buitenland zitten. Op dit moment is het namelijk moeilijk om te achterhalen waarom jullie geen internet hebben in het buitenland. Gaan jullie toevallig binnenkort weer naar het Duitsland of België? Zo ja, wil ik jullie adviseren om vanuit het buitenland contact op te nemen. Voor nu wil ik je deze twee pagina's sturen met instructies: Mobiel internet in het buitenland instellen en Handmatig mobiel internet instellen. Misschien kun je nog even nalopen of alle instellingen juist staan.

Bedankt @Groentjuh voor je hulp!

Groetjes,
Seren

Reageer