.

Beantwoord

internet in het buitenland en kosten. Hoe zit dit precies?

  • 23 April 2016
  • 3 reacties
  • 1130 Bekeken

Badge
'Ik heb een internetbundel. Internet in het buitenland staat aan .Hoe werkt het als ik in het buitenland wil internetten. Gaat dit van mijn bundel af of moet ik daar extra voor betalen'.
icon

Beste antwoord door franswon 23 April 2016, 16:33

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo helmhout,

Tot 30 april betaal je alles buiten de bundel, hierna gelden de tarieven zoals vermeld in de email:

Beste,

Goed nieuws! De tarieven voor bellen, internetten en sms’en in het buitenland binnen de Europese Unie (EU) gaan voor jouw telefoonnummer 06xxxxxxxx omlaag. We vertellen je graag waarom.

Alle providers zijn verplicht hun tarieven in 2017 in de EU te verlagen. Wanneer precies in 2017, is nog niet duidelijk. Wel is bekend dat je vanaf dan voor bellen, sms’en en internetten binnen de EU hetzelfde gaat betalen als in Nederland. Daarom gaan ook bij Simyo de tarieven omlaag.
Wat worden de nieuwe tarieven voor bellen, sms’en en internetten in de EU?

Vanaf medio 2017 Vanaf 30 april 2016
Bellen
(per minuut) Verrekend met je belbundel Verrekend met je belbundel + € 0,06
Gebeld worden
(per minuut) Verrekend met je belbundel € 0,01
Sms versturen
(per sms) Verrekend met je belbundel Verrekend met je belbundel + € 0,02
Internetten
(per MB) Verrekend met je internetbundel Verrekend met je internetbundel + € 0,06
* In deze tabel staan afgeronde tarieven. Op simyo.nl/tarieven/buitenland vind je de precieze tarieven.

Wat worden de nieuwe tarieven voor bellen, sms’en en internetten in de EU in 2017?
Vanaf medio 2017 komt verbruik in de EU uit je Nederlandse bundel. Je betaalt dan voor je gesprek, sms’je of internetgebruik hetzelfde als dat je in Nederland zou doen.

Bijvoorbeeld: Je belt 30 minuten van Frankrijk naar Nederland. Je had nog 20 minuten over in je bundel. Die 20 minuten bel je op en alleen voor de 10 minuten daarna betaal je het buitenbundeltarief. Net als in Nederland.

Tijdelijke tarieven voor bellen en sms’en in de EU vanaf 30 april 2016
Van 30 april 2016 tot en met medio 2017 geldt er een tijdelijke regeling. Simyo rekent dan de Nederlandse bundelkosten, zoals hierboven uitgelegd + een EU-toeslag (1 eurocent tot 6 eurocent per minuut/sms/MB).

Tijdelijk alleen EU-toeslag
Door technische redenen brengt Simyo vooralsnog alleen de EU-toeslag in rekening. Daarom gelden er tijdelijk lagere tarieven voor Simyo bellers vanaf 30 april a.s. Zodra we wel Nederlands verbruik kunnen rekenen in combinatie met de EU-toeslag brengen we je daarvan op de hoogte.

Ook laten we het je natuurlijk weten zodra er meer duidelijk is, wanneer in 2017 verbruik binnen de EU precies hetzelfde kost als verbruik binnen Nederland.

We hopen dat alles zo duidelijk voor je is. Mocht je binnenkort op vakantie gaan, dan wensen we je alvast veel plezier!


Met vriendelijke groet,

Het Simyo team

Heb je nog vragen? Kijk dan op onze servicepagina of stel je vraag aan andere klanten of medewerkers op het Simyo Forum.



zie ook https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/faq-wijziging-roamingtarieven-binnen-de-eu-33145/index1.html#post130804
Thnx, was ook een actuele vraag van mij waarop ik nu het antwoord heb.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi helmhout en Joth 🙂,

Zo te zien heeft franswon de vraag helemaal juist en uitgebreid beantwoord 🙂. Bedankt Frans!

Is de uitleg zo duidelijk?

Groetjes, Tiury

Reageer