.

Beantwoord

Ik word steeds gebeld door een buitenlands nummer, wat nu?

  • 21 February 2016
  • 22 reacties
  • 3397 Bekeken

Ben gebeld en heb teruggebekd. Wat te dien?
icon

Beste antwoord door Scotsman 21 February 2016, 19:34

Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Welk nummer?
+21624162075
Dacht vrienden die op vakantie zijn
Reputatie 7
Badge +9
Het is een Tunesisch nummer. Kan iemand zijn die een verkeerd nummer heeft gedraaid. Ik zou er voorlopig niet wakker van liggen.
Hopelijk is dat zo. Morgen simyo bellen? Dankjewel voor je antwoord
Reputatie 7
Badge +9
Op dit moment niet nodig lijkt me. Als ze vaker bellen en het begint te irriteren dan zou ik dat nummer gewoon op je toestel blokkeren. Ik geloof niet dat Simyo dat kan doen.
Ik ben vrijdag gebeld door +216 43 069 866 en zaterdag ochtend door +216 43 069 861 en vanacht weer door +386 49 117 805. Hoe kan ik dit blokkeren ?
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Blissie en Tahnee,

Wat vervelend om te lezen dat jullie worden gebeld door een buitenlands nummer. Wij kunnen nummers niet blokkeren. Scotsman heeft een handige tip gegeven. Is het gelukt deze in de telefoon te blokkeren?

@Scotsman, bedankt voor je tip!

Groetjes, Angelica
Heb vandaag contact gehad met Simyo. Deze adviseren, om de optie, vanuit en uit buitenland bellen te blokkeren. Dit kan via je instellingen > netwerk. Mocht je naar het buitenland gaan, kan je deze gewoon weer activeren. Ik heb dit in ieder geval gedaan. Verder mocht je heel veel lastig gevallen worden adviseren zij om te blokkeren. Hoop dat je hier iets mee kunt Angelica.
N.v.t. nog eens doorgelezen....Ikkuh snap uhm...:D
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Blissie,

Ik merk dat er wat verwarring ontstaat. Ik werk ook bij Simyo 😉

Je kan de optie bellen in/naar het Buitenland inderdaad uitzetten via Mijn Simyo. Deze optie gaat over je eigen aansluiting. Dit betekent dus niet dat jij niet gebeld kan worden vanuit het buitenland. Zoals Scotsman aangaf, kan je het nummer in je telefoon blokkeren. Dit bevestigde ik. We kunnen achterhalen van wie het nummer is, als je tien momenten noteert waarop je bent gebeld door dit nummer. Er moet dan wel verbinding zijn, dus moet je deze oproepen aannemen.

Is het nu wat duidelijker?

Groetjes, Angelica
Dankjewel Angelica. Jammer, dan ben ik verkeerd ingelicht door een van de collega's. Hoe kan ik zelf in mijn telefoon zo'n nummer blokkeren? Of kan dat alleen na die tien momenten? Ik hoor het heel graag van je. Gr. Nettie
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Blisssie,

Dat is zeker lastig en niet de bedoeling. Sorry hiervoor!

Je kunt het nummer vaak blokkeren in de instellingen van je telefoon. Ik durf niet te vertellen waar dit precies staat. Als je mij kunt vertellen welk type telefoon je hebt, kan ik kijken of ik je wat tips kan geven :)

Groetjes,
Angela
Hoi Angela. Een samsung galaxy S3. Vandaag weer gebeld door landnummer 43 Pfff Heel lastig. Dankjewel voor de moeite en de tijd, die je erin steekt. Groetjes Nettie
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Blisssie,

Geen probleem! Een stapje extra doen kost niet zoveel moeite :)

Zou je in jouw telefoon eens naar Instellingen > Mijn apparaat > Oproepen > Oproep weigeren willen gaan? Je kunt dan het nummer toevoegen aan 'Lijst voor automatisch weigeren'. Laat je weten of het gelukt is?

Groetjes,
Angela
Hoi Angela. Het is gelukt! Dankjewel voor je inzet. Nu maar afwachten, dat er geen andere nummers gaan bellen. Dan zet ik ze gelijk in de lijst van geweigerde nummers. Groetjes Nettie
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nettie,

Dat is goed om te zien 🙂 Graag gedaan natuurlijk. Ik ben blij dat het gelukt is om het nummer toe te voegen aan deze lijst. Laten we er nu vanuit gaat dat het afgelopen is met deze telefoontjes. Zo niet, dan weet je gelukkig hoe je het kunt blokkeren.

Ik verwacht niet dat je nog veel lastig gevallen gaat worden. Dit is niet iets wat heel vaak blijft voorkomen. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je bij ons terecht.

Groetjes,
Angela
Top Angela. Dankjewel! Hartelijke groet, Nettie
Reputatie 7
Badge +10
Nogmaals graag gedaan 😃 Ik ben blij dat het allemaal goed gekomen is op deze manier.

Groetjes,
Angela
Ik wordt sinds deze week door verschillende onbekende buitenlandse nummers gebeld.
+894578133587
+457572133512
+243907524822

iemand anders ook last van deze nummers?
Reputatie 7
Badge +9
+89 is een niet bestaande landencode. De andere twee komen uit Denemarken resp. Kongo. Niet op reageren en zeker niet terugbellen. Houdt dit gedoe aan, dan deze nummers eenvoudig blokkeren op je toestel.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Schoots,

Scotsman heeft al gereageerd op je bericht en kan daar niks meer aan toevoegen. Is het gelukt de nummers op je telefoon te blokkeren?

@Scotsman, wederom weer bedankt :)

Groetjes, Angelica

Reageer