@Halloman Je hebt dataroaming aan staan. Dat is een instelling in je telefoon, maar heb je ook in je Mijn Simyo gebruik in het buitenlnd aan staan?
@Halloman Je hebt dataroaming aan staan. Dat is een instelling in je telefoon, maar heb je ook in je Mijn Simyo gebruik in het buitenlnd aan staan?
Ja alles staat aan in Duitsland had ik wel nog netwerk
Hi Halloman,
Welkom op het Simyo forum!
Goed dat je hier een bericht achterlaat! Om meteen een passende oplossing voor je te kunnen vinden, heb ik eerst jouw aansluiting erbij gepakt. Daarop is te zien dat je inderdaad de juiste instellingen aan hebt staan. Voor de zekerheid heb ik de instellingen even gereset, zodat eventuele blokkades verwijderd zullen worden. Zou jij de telefoon voor 5 minuten helemaal kunnen uitschakelen om de reset te voltooien?
Ook heb ik gezien dat er momenteel geen beltegoed staat op jouw aansluiting. Let op: dit betekend niet dat je daardoor geen verbinding hebt met het netwerk (want je moet nog namelijk nog wel gebeld kunnen worden), maar het kan wel verklaren dat je een foutmelding hoort als je zelf iemand probeert te bellen of probeert te internetten. Dit komt omdat jouw aansluiting uitgaand geblokkeerd wordt als er geen beltegoed meer op staat.
De laatste tip die ik je wil meegeven, is dat je de APN instellingen opnieuw kan invoeren. Een stappenplan van hoe dit precies werkt, vind je in onze toestelhulp. Hier zoek je eerst jouw telefoon en kies je de software versie die op jouw telefoon staat (of de meest recente). Daarna ga je naar Internet > Handmatig Instellen en volg je de stappen nauwkeurig. Zodra je dit hebt gedaan kun je checken of je telefoon weer verbinding maakt en anders handmatig een netwerk selecteren via de instellingen in jouw telefoon.
Laat je weten of je iets aan deze tips hebt gehad?
Bedankt RicoK!
Groetjes,
Tessanne