.

Beantwoord

Ik kan niet internetten in Italië. Wat nu?

  • 25 August 2017
  • 5 reacties
  • 155 Bekeken

Badge
  • Beginner
  • 2 reacties
Na ong een week in Italie te zitten is de internet verbinding op een spaarzaam moment na dramatisch.
De rest vd familie (vodafone) gewoon goede verbinding. Ik en mijn vrouw (kpn) DRAMA.
Wat doe ik verkeerd?.
Mvg
icon

Beste antwoord door Jihane 29 August 2017, 09:55

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Ik neem aan dat je bij Simyo zit. Anders is het een gek dat je hier op het forum kan en 2 dat je hier gaat vragen naar een verbinding van KPN maargoed dat terzijde, probeer eens handmatig op een ander netwerk te gaan. Op apple weet ik niet zo hoe het zit maar op Android is het Instellingen>meer>mobiele providers en kies daar een netwerk.

Indien het niet lukt kom je dan terug?

Groet Paul.
Badge
Ben idd simyo lid.
Provider al geprobeerd te wisselen. Kan wel bellen maar niet intetnetten. Div keren opnieuw opgestart. Internet buitenland aan zetten. Vliegtuigmodus aan uit zetten maar geen resultaat.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Wh.!

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je geen internetverbinding kunt maken in Italië! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Dat houdt in dat ik de instellingen op 't netwerk opnieuw heb aangemeld. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Nog steeds geen internet? Agh! Dan gaan we naar je telefooninstellingen kijken. Heb je 'dataroaming' aangezet op je mobiel? Ook wil ik met je kijken naar je APN instellingen. Je komt daar door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

En nu? Wel internet? Of nog niet? Het is ook handig als je je simkaart in een andere mobiel stopt en andersom - zo kom je erachter waar de kern van 't probleem zich bevindt.

Laat je het me weten?

@ Paul H, dankjewel voor je reactie!!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Jihane,
Dank voor je reactie.
Ik zit momenteel in Donaratico (Li). Hier heb ik geen verbinding. Ook niet na bovenstaande stappenplan.
Ook in Elba geen bereik. Gister in Lucca geweest waar ik wel verbinding had. De dekking in Italie is blijkbaar niet overal even goed. Dit geldt alleen trouwens voor internet. Bellen gaat wel. Ik ben hier met familie die andere providers hebben en wel op alle genoemde plaatsen goed internet verbinding hebben. We gaan morgen weer terug naar nederland.
Gr walter
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Walter,

Je hebt er al een hele reis opzitten! Heb je het leuk gehad? Uiteraard wel super onhandig dat je zo veel problemen hebt ondervonden met je internetverbinding.

Het klopt inderdaad dat je niet overal in het buitenland zo'n goede internetverbinding hebt als in Nederland. Op sommige plekken in Europa is een internetverbinding niet altijd gemakkelijk op te zetten. Heb je geprobeerd om je simkaart in een andere telefoon te testen en andersom? Wat is hier uitgekomen?

Groetjes,
Els

Reageer