.

Beantwoord

Ik kan niet internetten in het buitenland. Wat nu?

  • 13 October 2017
  • 11 reacties
  • 116 Bekeken

Badge
Internet werkt niet in buitenland. Instellingen gecontroleerd, alles staat goed.
Graag hulp.
icon

Beste antwoord door Jihane 14 October 2017, 10:47

Bekijk originele reactie

11 reacties

Geef even aan wat je precies goed hebt staan. Dit is te summier.
Badge
Ik heb de instellingen ingesteld zoals beschreven op simyio. Eerst toestel geselecteerd en vervolgens stap voor stap de instructies gevolgd. Zonder resultaat. Dit 2x herhaald met meekijken anderen maar helaas.
4 mnd geleden toen ik in bula kwam dit ook gedaan en toen werkte internet wel. Gisteren aangekomen in zelfde land (spanje) werkte internet niet. Ik heb in tussentijd de instellingen niet aangepast.
Tot 10 geteld maar dat hielp niet...
Toestel ook meerdere keren opgestart en voor kangere tijd uitgezet.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Win,

Wat jammer dat je niet kunt internetten in het buitenland! 😞 Ik heb onmiddellijk je aansluiting geopend en een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie. Hiermee heb ik de instellingen op het netwerk opnieuw aangemeld. Wil jij nogmaals je telefoon uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, dan wil ik je vragen om je telefooninstellingen nog even na te kijken. Wil je op je mobiel gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten? Daar kun je dan een nieuwe APN aanmaken met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Ook is het slim om handmatig naar andere netwerken te zoeken op je mobiel. Je kunt dit doen door op je telefoon te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je mobiel automatisch naar netwerken zoekt, zodat jij dit handmatig kunt doen. Je kunt alle netwerken uitproberen tot je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Laat je me weten of je er zo uit komt?

@ Friesian, dank voor 't meedenken!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hallo Jihane.
Reset heeft gewerkt masr dekking is onstabiel en traag nl. H+.
Een reisgenoot met simyo heeft wel 4G.
Het glas is halfvol dus ik kan zeggen dat internet werkt.
Handmatig instellen zoals je voorstelt had ik gisteren meerdere keren gedasn. Orange is de provider, de andere worden niet ondersteunt.
Apn aanmaken heb ik gisteren ook al gedaan, meerdere keren.
De grote vraag is nu of het blijft werken en dan met name als ik over een paar maanden weer in buitenland kom.
Groet Wim
Groet
Wim
Probeer ook eens opnieuw herstarten van telefoon, dat kan net dat ene zetje zijn (in het buitenland).
Badge
Dank je Frisian. ik heb toestel de afgelopen dagen meerdere keren herstart per dag en meerdere keren voor langere tijd - + 1 uur - uitgezet.
Toch maar voor de zekerheid.
(data) roaming staat aan?
(EU-internet uit?)
Badge
Roaming staat aan. Eu internet uit? Deze optie kom ik nergens tegen.
. Eu internet uit? Deze optie kom ik nergens tegen.
Er zijn telefoons die die functie hebben, daarom de ( ).
Badge
Dank je Friesian voor de tips. Vertrek vanavond weer naar NL en daar werkt internet wel hoop ik...
Groet Wim
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Wim,

Wat gek dat je reisgenoot wel 4G heeft en jij niet. Op zich kunnen wij 4G niet garanderen in het buitenland. Dit komt omdat niet al onze roamingpartners dit aanbieden in het buitenland. Als je reisgenoot wel 4G kan verkrijgen, dan zou dit voor jou ook mogelijk moeten zijn. Erg jammer dat dit niet het geval is geweest.

Als je nu nog in het buitenland was, dan hadden wij nog uit kunnen testen of een reset van je simkaart wat uit zou maken. Ik zal 'm dan ook voor je resetten, zodat je de volgende keer zeker bent dat je over de juiste instellingen beschikt in het buitenland.

Ik hoop dat je een goede reis terug hebt gehad!

@ Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer