.

Beantwoord

Ik kan niet internetten in het buitenland. Wat nu?


Badge
Hallo Simyo,

Ik ben nu al voor de 2de keer in het buitenland maar mijn internet werkt niet. Op de telefoon van mijn moeder werkt het wel vandaar dat ik dit bericht kan plaatsen. Alle instellingen staan precies zoals bij mijn moeder.... Kan iemand mij helpen?

Groetjes Annemijn Bombeld
icon

Beste antwoord door Jihane 17 July 2017, 14:39

Bekijk originele reactie

14 reacties

Hier een ander familielid waarbij het mobiele internet in het buitenland ook niet werkt...
Controle
Internet in buitenland staat aan op jullie mijn Simyo?
(Data) roaming staat aan?

Probeer handmatig netwerk selectie of dat helpt een werkende data verbinding te krijgen.
Hebben we allemaal gecontroleerd en geprobeerd en werkt niet.
Check even of je APN instellingen correct zijn.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen-gebruik-meer-maken-van-internet-i-186
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/
Heb ik nogmaals geprobeerd en werkt niet.
Na controle / aanpassing toestel herstart?
Jazeker
Ik lees net dat internet niet werkt op prepaid in het buitenland dus moet je over naar een maand abo? dacht dat dit europees geregeld was maar kennelijk toch beperkt
Oh dat is vervelend. Wij hebben een abonnement, dus voor ons is dat niet waar het mis gaat.
Ik lees net dat internet niet werkt op prepaid in het buitenland dus moet je over naar een maand abo? dacht dat dit europees geregeld was maar kennelijk toch beperkt

De tarieven zijn in de EU dusdanig geregeld dat er voor roaming geen extra kosten berekend mogen worden. Dat betekend dus niet dat een provider een product moet aan gaan bieden (Internet in het buitenland bij prepaid) dat zij nooit aanboden.

Voor @RosanneBombeld denk ik dat de simkaart een reset nodig heft vanuit Simyo. Helaas zijn die in het weekend gesloten dus er is geen garantie dat je vandaag of morgen antwoord krijgt. Het kan echter wel.
Begrijpelijk. Bedankt voor jullie hulp!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rosanne,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je niet kunt internetten in 't buitenland! Geen zorgen, dit gaan we samen oplossen. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je internetoptie in het buitenland netjes aanstaat. Deze optie heb ik een reset gegeven, wat betekent dat ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Je geeft verder aan dat je dataroaming aan hebt staan. Mooi! Heb je ook je APN gegevens bekeken? Je vindt ze onder Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten, op je mobiel. Daar kun je een APN toevoegen met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Als dat niet werkt, heb je dan al handmatig andere netwerken gezocht? Je gaat dan op je telefoon naar Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je automatisch netwerken zoekt, zodat jij dat handmatig kunt doen. Je mag dan alle netwerken uitproberen tot je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Kun je nu nog geen verbinding maken? Dan wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te stoppen en andersom. Zo kom je erachter waar de kern van 't probleem zich verstopt.

Laat je het mij weten?

@ Eric van G, welkom op 't Simyo Forum! Wat jammer dat je teleurgesteld bent omdat het niet lukt om Prepaid te internetten in het buitenland. Dat is helaas een optie die niet bestaat. Zoals Ray al aangaf zijn die regels rondom EU internet er alleen om te zorgen dat je geen extra kosten rekent voor diensten in de EU. Omdat de dienst (internet in het buitenland) al niet bestond voor Prepaid, hoeft daar niets mee te gebeuren.

Je kunt er wel aan denken om over te stappen op een Sim Only, als je dat wilt. Hier lees je hoe. Kom je er zo uit?

@ Friesian en Ray, dank voor jullie reacties heren :8

Groetjes,
Jihane
Badge
Bedankt! Het werkt alleen in Duitsland niet, in andere landen wel. We zijn tevreden met het resultaat bedankt!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Annemijn,

Heel graag gedaan namens Jihane! Wel gek dat het in Duitsland niet werkt. :(

Als je wilt dan kan ik je een nieuwe simkaart toesturen. Mogelijk dat dit het probleem voor jou zal verhelpen.

Laat je het mij weten als je dit een goed idee vindt?

Groetjes,
Asma

Reageer