Na diverse topix hier op het forum en op google, heb ik helaas nog geen oplossing voor mijn volgende probleem:
Ik heb een One Plus X, ik ben op dit moment in Duitsland en heb geen mobiel data/internet.
Ik heb de volgende stappen al doorlopen:
1. bellen met klantenservice Simyo en handmatig instellen van APN, herstart. Geen resultaat.
2. simkaart in een andere telefoon, met de simkaart hebt ik gewoon internet/ mobiele data. Simkaart teruggestoken in de one plus, geen internet.
3. alle APN verwijderen en de kpn internet APN nogmaals instellen. herstart, geen resultaat
4. voorkeursnetwerktype naar LTE (aanbevolen gezet) Netwerken worden automatisch gekozen. Geen resultaat.
5. 2G en 3g helpen ook niet.
6. Instellen van de telefoon opgezocht met *#*#4636#*#*, voorkeursnetwerktype naar LTE/GMS (PRL) gezet, MSCS vernieuwen en updaten, herstart, geen resultaat.
Ik weet niet wat ik fout doe of wat er nu nog in te stellen valt.
In Nederland heb ik gewoon internet, ik kan ook in Duitsland bellen en sms en gewoon wel wifi ontvangen. Zodra ik de grens overga heb ik geen internet meer. Internet in het buitenland staat gewoon aan en werkt in een andere telefoon met mijn simkaart dus wel.
Wie kan mij verder helpen?
(ik heb de topix van simyo al helemaal doorgespit en ben al 3 weken bezig met dit probleem, alleen de apn aanpassen werkt bij mij niet)
Hartelijk dank!
Marije
Ps. Misschien kan ik beter eerst alles resetten en vanuit daar aan een nieuwe oplossing?
Beste antwoord door Samantha
Bekijk originele reactie