Skip to main content
antwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland

• October 11, 2025
  • 4 reacties
  • 43 Bekeken

Ik ben in Noorwegen en ik heb recentelijk mijn bundel gewijzigd. Sinsdien gaat de telefoon niet over waneer ik iemand probeer te bellen. Ik heb de volgende stappen al gevolgd:

1) opties als 'bellen in het buitenland' op zowel mijn telefoon als in de simyo app uitgezet

2)m ijn telefoon opnieuw opgestart

3 deze functies weer aangezet

4 mijn telefoon opnieuw opgestart.

Ik heb wel verbinding met mobiel internet.

Ik zou graag willen dat dit zsm wordt opgelost.

Ook is het raar dat de klantenservice niet per e-mail bereikbaar is. Nu ik niet kan bellen en ik geen whatapp heb, is dit forum de enige optie.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Jonathan IV , reset de netwerkinstellingen binnen je telefoon eens en herstart de telefoon. 

Zoek eens handmatig een andere provider.

Succes.

4 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • antwoord
  • October 11, 2025

Beste ​@Jonathan IV , reset de netwerkinstellingen binnen je telefoon eens en herstart de telefoon. 

Zoek eens handmatig een andere provider.

Succes.

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • October 13, 2025

Hoi Jonathan IV,

Welkom op het forum! 

Wat balen dat je telefoonverbinding op dit moment niet werkt in Noorwegen, heel begrijpelijk dat dit enorm frustrerend is en dat je zo snel mogelijk een oplossing voor de situatie wenst. Gelukkig heeft JanD al snel een aantal hele handige tips gedeeld, bedankt ​@JanD!

Je kunt inderdaad proberen om in de instellingen van je telefoon de netwerkinstellingen te resetten. Ook het handmatig selecteren van een netwerkoperator kan helpen. Dit vind je meestal via:
Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Netwerkoperators (Let op: de benaming kan iets afwijken, afhankelijk van het merk en type telefoon).

Mocht dit niet helpen, stuur me dan gerust een privébericht. Dan kijk ik graag even met je mee op je aansluiting en kan ik indien nodig vanuit onze kant een reset uitvoeren.

Groetjes,
Tessanne

• auteur
  • Beginner
  • October 13, 2025

Hallo, 

Bedankt vooor de reacties.

Het heeft echter niet geholpen.

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • October 14, 2025

Hi Jonathan IV, 

Bedankt voor je reactie en je privébericht. Ik zal daar reageren en we zoeken samen naar een oplossing.

Zodra die is gevonden update ik dit topic uiteraard. 

Groetjes, 

Tessanne