Op de bootvan Noorwegen naar Denemarken bleek ik internet te hebben gebruikt via de satelliet. Ik ontdekte dit nadat ik bij aankomst op de boot, dus nog in de haven, een krant gedownload had en enkele e-mails verzonden. Ik kreeg een melding per SMS toen de boot al ruimschoots de haven had verlaten. Gevolg was dat ik te laat werd geïnformeerd over de kosten van 5€ per MB. Met een krant loopt dat dan snel in de papieren. Gelijk mijn telefoon uitgezet. De hele reis er goed ziek van. Niet van de reis maar van de rekening die mij wachtte. Na 24 uur gecheckt wat de schade was. Dat viel mee. Toch nog 21€ voor welgeteld vier MB. Wat mij betreft ongehoord. Dit had immers ook veel rampzaliger kunnen uitpakken. Het lijkt mij normaal dat je ruimschoots van te voren wordt geïnformeerd zodat je maatregelen kan nemen. Ook in de informatie op de site/ app heb ik geen informatie kunnen vinden over de kosten per Satelliet MB. Misschien heb ik iets gemist, maar dergelijke informatie met verstrekkende gevolgen zou toch prominent vermeld moeten worden. Helaas blijkt simyo daar niet in uit.
Ik denk dat het gezien de klachten die andere klanten hier ook over hadden dat het tijd wordt dat Simyo iets doet aan tijdige en duidelijke informatie. Het gaat immers over de portemonnaie van anderen! Technisch valt er ook iets te regelen. Bv een aan /uit knop die je aan moet zetten ingeval je noodzakelijker satelliet wil internetten.
Als laatste punt lijkt het mij redelijk om gedupeerde klanten de gemaakte kosten te vergoeden. Ik zie een reactie graag tegemoet van de mensen die er over gaan.
voor de rest ben ik een tevreden klant.
met vriendelijke groet,
Cornelis