.

Beantwoord

Ik heb geen internetverbinding meer in Portugal en kan niet meer bellen. Wat nu?

  • 11 October 2016
  • 2 reacties
  • 147 Bekeken

Ik ben ik Portugal en kan niet meer internetten zonder WiFi. Bellen lukt evenmin. Ik dacht dat het in het begin hier wel lukte. Op mijnSimyo staat dat beide moeten kunnen en ik heb zelfs extra mb's gekocht om het probleem op te lossen maar dat hielp niet.
icon

Beste antwoord door Ilias 12 October 2016, 10:31

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Heb je wel in Portugal kunnen bellen en internetten?

Om te beginnen zou ik je telefoon eens uit- en weer aanzetten. Als dit geen soelaas heeft geboden zou je eens handmatig een provider moeten kiezen.

En daarnaast, je extra aangekochte MB's is helaas weggegooid geld geweest, omdat in het buitenland MB's nog niet uit de bundel gaan. Vanaf medio volgend jaar pas wel in de Eurozone. Maar misschien kun je je aangekochte MB's bij terugkeer in Nederland nog gebruiken.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Erik63,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat enorm fijn dat je in Portugal bent! Lekker op vakantie? Ik hoop dat je een mooie tijd tegemoet gaat daar!

Natuurlijk is het minder fijn als je niet kunt internetten en niet kunt bellen. Hier gaan we samen vast uitkomen. Ik heb daarom direct je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat de optie om te bellen in/naar het buitenland aanstaat en hetzelfde geldt voor de optie om te kunnen internetten in het buitenland. De instellingen staan dus in ieder geval goed.

Ik zal een reset uitvoeren op de instellingen van je simkaart, wat betekent dat jouw simkaart opnieuw wordt aangemeld op het netwerk. De instellingen voor gebruik van je simkaart in het buitenland worden ook gereset. Dit werkt eventuele storingen tussen de simkaart en het netwerk weg. Kun je jouw toestel uitschakelen en opnieuw aanzetten na tien minuten? Ik verwacht dat het probleem dan is opgelost.

Als het probleem nog niet is opgelost, raad ik je aan om handmatig een provider te selecteren. Je kunt meerdere providers uitproberen om te kijken of het enig effect heeft. Let je er ook op dat roaming aanstaat? Als dit ook niet werkt, dan rest nog een kruistest.

Een kruistest is een test waarbij je jouw eigen simkaart plaatst in een ander toestel en een andere simkaart in je eigen toestel. Aan de hand hiervan kun je achterhalen of het heeft gelegen aan de simkaart of aan het toestel. Kun je het resultaat dan naar ons terugkoppelen?

Ik zie dat je 500 MB hebt bijgekocht om het probleem eventueel op te lossen. Dat was goed bedacht, maar helaas werkt dat niet. De bundel is namelijk enkel binnen Nederland te gebruiken. Ik zal een agendapunt aanmaken voor 1 november en als je de 500 MB bundel niet hebt gebruikt, zal ik het voor je vergoeden. Is een beetje sneu je € 5,- moet betalen terwijl jij je probleem wilt oplossen.

Heb je nog vragen, Erik63? Ik hoor deze dan graag. Ik wens je nog veel plezier in Portugal!

Dankjewel voor je hulp, RicoK!

Groetjes,
Ilias

Reageer