.

Beantwoord

Ik heb geen internet in het buitenland. Klopt dat?

  • 5 September 2017
  • 14 reacties
  • 117 Bekeken

ik heb een abbenement met internet ook voor buiten land maar doet het niet
heb de instellingen wel veranderd wat nu
icon

Beste antwoord door franswon 5 September 2017, 16:08

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo helena40,

Staat internet in het buitenland aan op mijn Simyo en roaming op je toestel ook aan?

Is je toegangspunt (APN) goed ingevuld? APN: portalmmm.nl, Gebruiker: KPN Wachtwoord: gprs ?

Heb je jouw toestel al laten zoeken naar netwerken, zie je er meerdere dan stuk vor stuk proberen totdat je een provider hebt gevonden met een roaming-overeenkomst met KPN/Simyo

Werkt dit niet laat het even weten, een moderator zal dan een reset op je simkaart uitvoeren en je hier verder instrueren.

Je kunt misschien ook een kruisproef doen, jouw simkaart in een andere, simlockvrije, telefoon en die andere in die van jou. Hiermee detecteer je waar het probleem ligt.

Als alles niet helpt moet de simkaart waarschijnlijk vervangen worden.


Succes
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Helena40,

Welkom op het Forum!

Oh jeetje, balen dat je internet niet werkt! Ik kan mij goed voorstellen dat dit helemaal niet handig is.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je gisteren hebt kunnen internetten. Wel binnen Nederland. Klopt dat?

Mocht je de volgende keer geen internet kunnen verkrijgen in het buitenland, dan adviseer ik je om je internetinstellingen na te lopen met behulp van onze Toestelhulp. Zoals Franswon al aangaf is het namelijk belangrijk dat je portalmmm.nl invoert als APN, KPN als gebruikersnaam en GPRS als wachtwoord.

Laat je het ons weten of het lukt op deze manier?

@ Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma
heb ik ook al een keer gedaan en toen de telefoon weer mee gegeven aan me vriend ben zelf ook mee geweest te vergeefs want jullie werken niet in het weekend dus het probleem is echter nog steeds niet opgelost zelfs niet met de toestelhulp en de veranderingen
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Helena40,

Oh, dat is balen! :(

In het weekend zijn wij telefonisch niet te bereiken. Wel kun je ons een bericht sturen via het Forum, Facebook en Twitter.

Ik zie dat jij je op dit moment in Nederland bevindt. Klopt dat? Voor de zekerheid heb ik je internetinstelling gereset, zodat je de volgende keer probleemloos gebruik kunt maken van je internetbundel binnen Europa. Kun je het mij laten weten als je het hebt kunnen uittesten?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +9
@Asma, je vergeet WhatsApp ☺️

Heb je een vraag? Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten en stuur ons een appje. Vermeld daarin je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.
Reputatie 7
Badge +10
Frans, je hebt gelijk 😃 WhatsApp is er nu ook bij.

Groetjes,
Jihane
leuk te proberen maar het toestel met nummer is nu weer in het buitenland en heeft dus weer geen internet
dus kan er even niemand toegevoegd worden
dat kan dus alleen maar als de mobiel weer zich in nederland bevind
o en al 2 keer via voor beeld telefoon instellen nog steeds geen internet in het buiten land
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Helena,

Ah, wat jammer dat je niet kunt internetten in het buitenland! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en nogmaals een reset uitgevoerd op je buitenlandopties én op je simkaart. Hiermee worden de instellingen opnieuw aangemeld op 't netwerk. Wil jij toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil je dan je nog even kijken naar je telefooninstellingen? Heb je bijvoorbeeld 'dataroaming' aangezet op je mobiel? En heb je je APN instellingen nagekeken? Je kunt dat doen door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar kun je een APN toevoegen met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Ook wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren. Je kunt alle beschikbare netwerken uitproberen.

Laat je me weten of je zo uitkomt?

Groetjes,
Jihane
zodra hij weer in het buitenland is zullen we het weten
volgende pogingen en de instellingen staan zo als boven vermeld echt verschrikkelijk irritant dit
weer poging gedaan in het buitenland en hoppa weer geen internet in nederland gewoon wel buitenland niet belachelijk
Reputatie 7
Badge +10
Hi Helena,

Ik kan me voorstellen dat je dit frustrerend vindt! Ik begin het zelf ook erg vervelend te vinden. Ik heb dus meteen de netwerkspecialisten voor je gebeld, en die wisten mij te vertellen dat er een blokkade op jouw buitenland-optie staat. Heel onhandig! Ik heb dit doorgestuurd naar de technische afdeling, zodat zij die blokkade eraf kunnen halen. Zodra dit gedaan is laat ik het jou weten, goed?

Tot snel!

Groetjes,
Jihane
inderdaad vreemd een nieuwe klant krijgt gelijk een blokkade maar goed verneem het wel als hij verwijderd is en dan onderga ik echt de laatste poging anders zeg ik de 2 abbenementen die ik heb lopen via jullie per direct op
Reputatie 7
Badge +10
Hi Helena,

Dankjewel voor je geduld! Nogmaals mijn excuses hiervoor. De blokkade is eraf gehaald! Wil je je toestel uitzetten en daarna weer aandoen?

Werkt het nu wel?

Groetjes,
Jihane

Reageer