.

Beantwoord

Ik heb geen internet in het buitenland

  • 11 August 2017
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

Hallo,

Na meerdere keren proberen heb ik alsnog geen internet in het buitenland. Mijn roaming staat aan, mobiele gegevens staat aan, APN zoals vernoemd op de site is gecheckt (wachtwoord met hoofdletters getypt), manueel de netwerken gecheckt i.p.v. automatisch (bij allen geen internet), simyo buitenland internet staat ook aangevinkt en mijn mobiel is meerdere malen opnieuw opgestart.

Graag wil ik weten wat ik nu nog kan doen
icon

Beste antwoord door Els 14 August 2017, 15:31

Bekijk originele reactie

5 reacties

Typ GPRS eens als gprs. Herstart daarna je telefoon.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi ROcksen,

Het kan een probleem met de simkaart zijn, om dit te detecteren is een kruisproef een goed middel, plaats jouw simkaart in een simlockvrije telefoon en die andere simkaart in die van jou. De uitkomst geeft duidelijk aan of het aan het toestel ligt of aan de telefoon.

Laat even weten of je dit kunt doen en wat de resultaten zijn.

Als dit niet helpt kan een moderator een reset van je simkaart doen, omdat het erg druk is kan dit langer duren dan normaal.

Heb je wel verbinding met een netwerk zodat je kunt bellen? Als je dit ook niet kunt dan ligt het waarschijnlijk aan de simkaart of je zit in een gebied zonder dekking, voor het laatste is geen oplossing uiteraard.
Reputatie 5
Badge +5
Hallo R0cksen,

Welkom op het Simyo Forum! Excuses voor de late reactie. Op dit moment is het wat drukker in verband met de vakantieperiode. We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk te helpen.

Wat leuk dat je in het buitenland bent! In welk land zit je precies? Ik kan me voorstellen dat je ook op vakantie graag gebruik wilt maken van het internet, zeker nu je binnen de EU ook je bundels kunt gebruiken. Ik kan me daarom goed voorstellen dat het heel vervelend is als het niet werkt.

Ik zie op jouw aansluiting geen blokkades staan. Voor de zekerheid heb ik de optie voor internet in het buitenland gereset. Zou je jouw telefoon voor vijf minuten willen uitzetten? Zo kunnen de wijzigingen goed doorkomen op het netwerk. Heb je ook gecontroleerd of de opties voor 'dataroaming' en 'mobiele gegevens' aan staan in je telefoon? Sla voor de zekerheid opnieuw de APN op in je telefoon door hem opnieuw aan te maken via onze Toestelhulp. Werkt het internet nog steeds niet? Doe dan, zoals franswon ook al aangeeft, een kruistest. Plaats hierbij jouw simkaart in een andere telefoon om te kijken of je daarmee wel kunt internetten. Doe hetzelfde met een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we vaststellen of het een probleem met je simkaart of je telefoon is.

Laat je me weten wat hier uit komt? Indien je probleem is opgelost dan hoor ik natuurlijk graag wat de doorslag gaf. :)

@franswon & Ray, bedankt voor jullie tips!

Groetjes,
Els
Bedankt voor de reacties. Sinds Vandaag heb ik wel internet in het buitenland dus ik denk dat de reset heeft geholpen!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi R0cksen,

Oh, wauw! Dat is goed nieuws. :D

Ik wens je alvast een heel fijn verblijf toe.

Groetjes,
Asma

Reageer