.

Beantwoord

Ik ga mijn stage volgen in het buitenland. Wat is handig met mijn Simyo simkaart?

  • 27 July 2017
  • 2 reacties
  • 122 Bekeken

Ik ga op stage naar Bonaire voor 5 maanden, hoe kan ik mijn Simyo bundel daar het beste op aanpassen?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 27 July 2017, 10:52

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De Nederlandse Antillen vallen onder Zone 3. Je bundels zijn daar NIET te gebruiken. Alles betaal je buiten je bundels om. Je kunt het beste je bundels zo veel mogelijk verlagen. Zelfs kun je overwegen om terug te gaan naar prepaid als je niet vast zit aan een jaarabonnement! Teruggaan naar prepaid is ook iets omslachtiger.

Als klant kan ik niet zien welke bundels je nu hebt. Het zou kunnen dat je na terugkeer niet meer dezelfde bundels terug kunt krijgen. Dat kan voorkomen als je bundels hebt, die niet meer aangeboden worden. Het is dus ook belangrijk of het huidige aanbod, wat je daarna mogelijk moet kiezen, niet duurder is dan wat je nu hebt. In dat geval moet je namelijk overwegen of het besparen gedurende die 5 maanden wel voordeliger is, als je daarna duurder uit bent.

Dus uiteindelijke heb je 3 opties:
- Gewoon laten doorlopen.
- Teruggaan naar de goedkoopste bundels, die je kunt kiezen. Daarna weer naar bundels, die aansluiten bij jouw wens.
- Teruggaan naar prepaid, zodat je gedurende die 5 maanden maandelijks niets betaald. Daarna opnieuw naar Simyo sim-only overstappen.

Zonder te weten wat je nu hebt en betaald, kan ik die keuze niet maken.
Reputatie 7
Badge +10
Hi DouweB,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat tof dat je een stage gaat doen in het buitenland 🙂 Wat Groentjuh zegt klopt volledig. Je bundels zijn niet geldig op Bonaire. Hier vind je alle tarieven terug. Ik raad je eigenlijk dus af om je Simyo aansluiting echt te gebruiken om mee te bellen, sms'en en internetten. Als ik jou was, zou ik mijn bundels helemaal verkleinen tot de kleinste en goedkoopste bundel. Dan neem je je simkaart wel mee, zodat je nog bereikbaar bent als dat nodig is. Je kunt je bundels aanpassen via Mijn Simyo > Instellingen > Abonnement > Bundels aanpassen. Wist je dat een bundelwijziging altijd ingaat vanaf de eerste van de volgende maand?

In plaats van het verkleinen van je bundels, kun je ook overstappen naar een Prepaid met nummerbehoud.

Vervolgens raad ik je aan om een lokale simkaart aan te schaffen. Daarmee kun je dan toch nog bellen en internetten.

Wat lijkt jou het handigst?

@ Groentjuh, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer