.

Beantwoord

Hoogverbruik en buitenland.

  • 28 September 2013
  • 7 reacties
  • 6484 Bekeken

Goedemiddag.

Ik ben vorige week op vakantie geweest op de Dominicaanse Republiek.
Nu ben ik daar plotsling in het ziekenhuis terecht gekomen en heb daar 3 dagen ingelegen vanwege een infectie.
Doordat we contact moesten opnemen met de verzekering, enz...   hebben we veel gebeld doordat het tarief   5,85 euro per minuut was (zone 3) liepen de kosten erg hoog op.
Zo hoog zelfs dat opeens onze beide abonnementen waren afgesloten wegens "hoogverbruik".

Nu lag ik in het ziekenhuis en heeft mijn man een ziekte welke ook levensgevaarlijk is...

Ten eerste...
Voordat we afgesloten waren, konden wij de alarmcentrale al niet bellen in Nederland. 
Dit komt of door SIMYO of door het netwerk op de Domincaanse CLARO DOM.
Dus moesten we al extra telefoonkosten in het hotel voor bellen.

Ten tweede....
We worden allebei afgesloten wegens hoogverbruik.
Dat is ook fijn voor het thuisfront en de SOS centrale welke ons ineens niet meer konden bellen.
Dit terwijl 1 in het ziekenhuis is en de de andere niet bereikbaar...
Dus iedereen in rep en roer en alle staten omdat we niet bereikbaar waren!!!!

Ten derde....
Waarom stuurt  SIMYO geen SMS of email dat wij zo extreem veel hebben gebruik en daarom worden afgesloten.

Ten vierde...
Mijn abonnement loopt van 1 tot de 30e of 31e van de maand.
Moet ik nu eerst de helft betalen vanwege hoogverbruik of kan ik de 1e gewoon weer bellen.

M.vr.gr.
Jeanette
icon

Beste antwoord door Ernst 30 September 2013, 09:35

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Allereerst welkom op het forum.

Ten tweede Moderatoren zijn simyo medewerkers, Forum experts zijn klanten, die andere klanten helpen met hun problemen en vragen. Ik ben dus maar gewoon een klant!

Ten derde: Dit is inderdaad een ongelukkige omstandigheid. Ik kan wel het een en ander uitleggen. Simyo heeft 2 limieten om de kosten binnen de perken te houden voor klanten. Met een abonnement mag niet meer dan 75 euro buiten de bundel per dag gebruiken en ook niet meer dan 250 euro per week buiten de bundel gebruiken. Met 5,85 euro/min bereik je dit ZEER snel (13 minuten/dag of 42 minuten/week). Daarnaast wordt verbruik met enige vertraging geregistreerd/verwerkt. Zeker als verbruik in het buitenland plaats vindt, duurt het soms 1 of meerdere dagen tot dit verbruik geregisteerd/verwerkt is.

Op het moment, dat simyo hoogverbruik registreert blokkeert Simyo de aansluiting totdat er een vooruitbetaling is gedaan. Bij hoogverbruik kan je dus meer dan 75 euro op een dag gebruikt hebben en meer dan 250 euro in een week in verband met die vertraging. Indien meer dan 250 euro buiten de bundel verbruikt is, hoeft slechts de helft betaald vooraf betaald te worden.

Een SMS zou verstuurd moeten zijn, voordat de aansluiting werd geblokkeerd. Soms bereikt de blokkade het toestel eerder dan de verstuurde SMS (die sms is dan ook geblokkeerd...). Ik weet niet of ook nog een email wordt verstuurd. Een moderator kan dat nog vertellen.

Om je aansluiting te deblokkeren dien je een vooruitbetaling te doen naar Buckaroo Online Payment Services, rekeningnummer 12.15.03.038, onder vermelding van je Simyo mobiele nummer.

Om je aansluiting zo snel mogelijk te kunnen deblokkeren, verzoeken wij je een kopie van je betaling per mail te versturen naar [email]service@simyo.nl[/email]. Houdt er rekening mee dat je betaalbewijs alleen verwerkt kan worden als jouw rekeningnummer duidelijk leesbaar is.

Zodra de betaling is verwerkt, zal de aansluiting gedeblokkeerd worden en kun je weer volledig gebruik maken van de aansluiting. Je moet zo'n vooruitbetaling doen om de aansluiting te deblokkeren. De eerste van de maand deblokkeert je aansluiting niet.

Dit alles staat overigens ook in deze FAQ.

Het preventieve blokkeren heeft helaas ook negatieve kanten. Één daarvan komt duidelijk naar boven in deze situatie. Het is echter gewoon om je tegen zeer hoge rekeningen te beschermen. Het is volgens mij dan ook een redelijk vangnet tegen mensen die heel veel (onverklaarbaar) data verbruik hebben.
Reputatie 5
Badge +11
Hi jk2510,

En namens de moderatoren ook welkom op het forum.

Eigenlijk valt er op het antwoord van Groentjuh niets aan te merken (waarvoor dank), maar ik wil er toch even een paar puntjes uitlichten.

Het e-mailadres waar je de print screen kunt heen sturen van je betaling is klantenservice@simyo.nl

Verder ben ik erg benieuwd naar de €5,85 per minuut in de Dominicaanse republiek.
Het tarief is namelijk €2,54 voor bellen naar Nederland en gebeld worden vanuit Nederland. Ik heb het nagekeken en dit is ook in rekening gebracht.

Er is een SMS bericht gestuurd naar je 06 nummer aangaande de blokkade op 17 september, om 21.44u Nederlandse tijd. De blokkade viel een paar seconden later in, dus die kan dat inderdaad gekruist hebben, helaas.

Verder geef je aan dat jullie de alarmcentrale in Nederland niet konden bereiken. Jullie konden wél bellen in de Dominicaanse Republiek, dus waarom niet naar de alarmcentrale?
Ging het misschien om een 0900 of 0800 nummer? Die kun je inderdaad niet bellen vanuit het buitenland. Dat is de reden dat een alarmcentrale ook een lokaal Nederlands nummer heeft om te bellen vanuit het buitenland.
Hi...

Die 5,85 was 4,58....    (Als ik belde naar Nederland)
Het tarief als wij gebeld worden was 2,54 per minuut.   Het smsje heb ik namelijk bewaard.

Wij konden wel bellen, maar als ik met mijn nummer naar de alarmcentrale belde werd de oproep steeds geannuleerd.
Dit was trouwens een 088-nummer.

m.vr.gr.
Jeanette Massop
Badge +6
Hi...

Die 5,85 was 4,58....    (Als ik belde naar Nederland)
Het tarief als wij gebeld worden was 2,54 per minuut.   Het smsje heb ik namelijk bewaard.

Wij konden wel bellen, maar als ik met mijn nummer naar de alarmcentrale belde werd de oproep steeds geannuleerd.
Dit was trouwens een 088-nummer.

m.vr.gr.
Jeanette Massop


Hoi Jk2510,

Het is mogelijk om te kunnen bellen naar een 088 nummer vanuit het buitenland. Dit is niet geblokkeerd op het netwerk.
Badge +8
Hi...

Die 5,85 was 4,58....    (Als ik belde naar Nederland)
Het tarief als wij gebeld worden was 2,54 per minuut.   Het smsje heb ik namelijk bewaard.

Wij konden wel bellen, maar als ik met mijn nummer naar de alarmcentrale belde werd de oproep steeds geannuleerd.
Dit was trouwens een 088-nummer.

m.vr.gr.
Jeanette Massop


Hoi jk2510,

Ik heb het even nagekeken, je hebt €2,54 betaald, hoor. Geen €4,58: Dat is van zone 3 naar zone 4. Nog een hoop geld, dat begrijp ik heel goed. En het maakt de situatie er ook niet minder vervelend op.
Een 088-nummer is ook een servicenummer, net als 0800 en 0900. Er zou een alternatief nummer moeten zijn dat vanuit het buitenland wel bereikbaar is.
Omdat de rekening van september pas over drie maanden wordt afgeschreven is het wel van belang om de aanbetaling te doen om weer aangesloten te worden. Voor Ă©Ă©n van de aansluitingen heb je dat al gedaan, zie ik.
Ik wens jullie allebei veel sterkte met jullie gezondheid.

Groetjes,
Charlene
Goedemiddag.

helaas heb ik geen verbinding met het internet in het buitenland.
Alles staat goed ingesteld, ik heb de oplossingen hier bekeken en doorgevoerd maar dat stond al goed. Op kreta geen bereik

en nu?

Alvast bedankt voor je antwoord.
Badge +6
Goedemiddag.

helaas heb ik geen verbinding met het internet in het buitenland.
Alles staat goed ingesteld, ik heb de oplossingen hier bekeken en doorgevoerd maar dat stond al goed. Op kreta geen bereik

en nu?

Alvast bedankt voor je antwoord.


Hoi Marianne v.,

Welkom op het forum!
Is er eindelijk de mogelijkheid om gebruik te maken van het internet in het buitenland en dan kan je er geen gebruik van maken.
Dat is erg vervelend 😞. Staat de optie Roaming aan in je toestel en van welk merk toestel maak je gebruik?

Reageer