.

Beantwoord

Hoezo kon ik internetten in het buitenland met Prepaid?

  • 13 August 2017
  • 11 reacties
  • 173 Bekeken

Ik heb een tijdje geleden een bundel voor 10 euro afgesloten. Ik heb deze al voor een groot deel gebruikt in het buitenland, maar mijn bundel is op mijn simyo nog steeds bijna vol. ook mijn beltegoed is gelijk gebleven en ik kan nergens mijn verbruik in het buitenland vinden. ik vraag me af hoe ik dus internet kan gebruiken zonder dat het ergens wordt geregistreerd.

alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Jihane 15 August 2017, 12:44

Bekijk originele reactie

11 reacties

Ik heb dezelfde ervaring. Vreemd genoeg lees ik bij nader inzien op de website dat je met een prepaid bundel niet in het buitenland kunt Internetten. Ik had een prepaid bundel maar kon er enigszins mee internetten in Slovenië. Whatsapp werkte redelijk. Geen idee wat mijn verbruik nu is geweest. Hoe kan dat?
Reputatie 7
Badge +9
Met prepaid van Simyo heb je geen internet in het buitenland.
Heb je niet toevallig via Wi-Fi verbinding gehad daar?
@Frans, nee WiFi was zo slecht dat inloggen niet mogelijk was. Er verscheen ook 3G of E in beeld.
Reputatie 7
Badge +9
Dat is heel vreemd met prepaid..... internet in het buitenland. Wel mooi meegenomen als het toch gratis was 🙂
nee ik ben er zeker van dat ik op een mobiel netwerk zat
als het gratis was is het inderdaad mooi meegenomen 😉
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Piebo321,

Welkom op het Simyo Forum!

Je hebt gelijk 🙂 Met een Prepaid aansluiting hoor je niet te kunnen internetten in het buitenland. Omdat je aangeeft dat je 100% zeker weet dat het geen wifi-verbinding was, lag dit waarschijnlijk aan een bug in het systeem. Een bug die voor jou positief uitpakte dus. Omdat het verbruik niet plaats had moeten vinden, is het ook niet in rekening gebracht. Maar dit hoort niet mogelijk te zijn - het is extreem gek dat het kennelijk wel lukte.

Hou je dit de volgende keer in de gaten? Ik raad je eigenlijk aan om je dataroaming dan ook uit te zetten, aangezien het niet de bedoeling is dat je kunt internetten met een Prepaid in het buitenland.

Heb je hier nog vragen over?

@ MariskaUtrecht, welkom op het Simyo Forum! Voor jou geldt hetzelfde als hierboven :)
@ Franswon, dankjewel voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane
,
Edit 2-11-2018:
We blijven ons almaar ontwikkelen, waardoor de informatie die in dit topic staat niet helemaal meer klopt. Het is nu namelijk wel mogelijk om te internetten in het buitenland met een Prepaid aansluiting. Meer informatie daarover vind je hier.
Badge
Indeed !
Enjoyed some weeks free surf in France!
But seriously, why can't I roam internet on pre-paid SIMYOU in the EU as I can with all (?) other pre-paid. I have several other pre-paid from other countries and it works fine. Is it even in compliance with EU regulations?
Cc. EU commission
Cross postings are not allowed..It works better, easier at one place.
My reaction you can read in the topic below.
https://forum.simyo.nl/stel-je-vraag-57/internet-eu-40261/index1.html#post174524
Reputatie 7
Badge +9
Indeed !
Enjoyed some weeks free surf in France!
But seriously, why can't I roam internet on pre-paid SIMYOU in the EU as I can with all (?) other pre-paid. I have several other pre-paid from other countries and it works fine. Is it even in compliance with EU regulations?
Cc. EU commission


Continued here:
https://forum.simyo.nl/stel-je-vraag-57/internet-eu-40261/index1.html#post174539
Reputatie 7
Badge +10
Hi Pelle,

I understand that you'd like to use the internet abroad with your Prepaid card 🙂 We can definitely talk about that. Thing is, it's an option that doesn't exist so far. I can assure you that it's not against any kind of policy. The EU only states that the costs should be the same within zone 1 as within the Netherlands. But they won't (and can't) force anyone to add a service to their repertoire.

Do you have any other questions?

@ Friesian and Scotsman, thanks for your replies :D

Regards,
Jihane

Reageer