.

Beantwoord

Hoe zorg ik ervoor dat ik kan internetten in het buitenland?

  • 5 August 2016
  • 8 reacties
  • 234 Bekeken

Ga morgen naar Egypte heb mijn internet bundel overgezet naar buitenland moet ikdie van nederland dan uitzetten
icon

Beste antwoord door Jihane 7 August 2016, 13:29

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Besef wel dat Egypte buiten de EU en dus Zone1 valt en internet in het buitenland niet uit de bundel gaat en dus erg kostbaar kan worden, omdat dit achteraf bij je in rekening wordt gebracht!!

Waarom zou je internet in Nederland willen uitzetten? Als je deze aan laat staan, kun je bij je terugkeer op Schiphol direct weer internetten namelijk.
Reputatie 7
Badge +9
Kleine aanvulling op RicoK,

Dikwijls doet internet het niet meer bij terugkomst in Nederland, herstarten van je toestel lost dit doorgaans op!
Reputatie 7
@franswon, daar had ik tot voor enkele jaren terug ook last van, maar door de juiste APN instellingen behoort dit tot de verleden tijd.
Reputatie 7
Badge +9
Hi RicoK,

Ik heb ook de juiste APN, maar bij terugkeer vanuit België moet ik wel opnieuw opstarten (portalmmm.nl), misschien omdat ik en 4G en Dual-Sim heb?
Reputatie 7
Heb jij een wachtwoord ingegeven? Simyo geeft aan dit niet te doen, maar destijds hadden Alex en Tiury in mijn geval hier onenigheid over, omdat de een zei van wel en de ander van niet. Ik heb wel KPN en GPRS ingegeven en ik hoef bij terugkeer in NL niet (meer) mijn toestel opnieuw op te starten.
Reputatie 7
Badge +9
Geen wachtwoord, maar zal het de volgende keer proberen, heb jij ook 4G?
Reputatie 7
Ja, ik heb ook 4G. Ik weet niet precies hoe het nu zit met wel of geen wachtwoord, maar bij mij werkt het op deze wijze perfect. 😃
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Buytelaar,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je naar Egypte toe gaat! Je hoeft de optie voor Internetten in Nederland niet uit te zetten om daar te kunnen internetten. Zoals RicoK en Wimj12 aangeven kan het echter ook geen kwaad, want je kunt die functie gewoon weer aanzetten zodra je je weer binnen deze grenzen bevindt. Kortom: het maakt niet zoveel uit :)

Let je er inderdaad wel even op dat Egypte niet binnen Zone 1 valt? Hierdoor betaal je € 5,- per MB. Je wilt niet ineens heel veel extra kosten maken, dus ik raad je aan om vooral op wifi te zitten. Eigenlijk is het heel onverstandig om te internetten zo ver van Nederland vandaan. Weet je zeker dat wifi niet voldoende is? Je kunt de tarieven vinden op de website.

Geniet van je vakantie!

@ RicoK en Wimj12: Haha, leuke discussie! Het lijkt erop dat jullie beiden een manier hebben gevonden om te zorgen dat het voor jullie werkt. Prima, toch?

Groetjes,
Jihane

Reageer