.

Beantwoord

Hoe stel ik mijn APN in op mijn OnePlus 3?

  • 31 January 2018
  • 7 reacties
  • 1427 Bekeken

Badge
edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje. Werkt het op je OnePlus nog niet? Gebruik dan portalmmm.nl als APN.

Een aantal keer is mij overkomen dat ik niet kon roamen in het buitenland met mijn OnePlus 3. Dit ondanks dat ik zowel op mijn Simyo als bij de instellingen van mijn telefoon deze mogelijkheid aan had gezet. Na enig zoeken op dit forum heb ik gevonden dat je zelf handmatig een APN moet instellen. Echter is er geen toestelhulp voor de OnePlus beschikbaar.

Ik heb als alternatief de toestelhulp van Huawei P8 Lite maar zo veel mogelijk proberen te volgen. Kan iemand mij vertellen of dat de juiste oplossing is? Vanuit het buitenland, zonder internet, is het lastiger dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Asma 1 February 2018, 10:58

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo WoutetSchram,

Via deze link https://apn-netherland.gishan.net/settings/1457_4_telfort___apn_settings_for_oneplus_3.php vind je de basis hoe je de APN in .moet stellen.
Gebruik wel de juiste instellingen zoals hieronder

Kies een zinvolle naam voor het toegangspunt zoals mobiel internet oid

APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS of gprs (doet de eerste het niet probeer dan de tweede)

Herstart je toestel en laat het naar netwerken zoeken.

Veel succes.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi WouterSchram,

Ontzettend balen dat je niet kunt internetten in het buitenland.

Om probleemloos te kunnen internetten in het buitenland, is het van belang dat je over de juiste APN instellingen beschikt. Het klopt dat wij niet alle telefoons in de Toestelhulp hebben, maar ik kan je zeker helpen aan de juiste instructies. Je kunt je APN op de OnePlus 3 instellen door te klikken op: Instellingen > Mobiele netwerken > Sim 1 > schakel mobiele data aan > Namen toegangspunten > klik op het plus symbool > voer hier APN 'portalmmm.nl', gebruikersnaam 'KPN' en wachtwoord 'GPRS' in.

Gaat het lukken zo?

@Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma
@Asma

Is het niet handiger om OP als One Plus te schrijven? Niet iedereen weet wat OP inhoud en denkt dat de titel misschien incompleet is.

Tis maar een suggestie 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat men vergeten is om het merk/type in de titel in te voeren @Ray , er staat alleen op, niet OP
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ray en Franswon,

Goede aanvulling, voluit geschreven maakt het dit topic wat duidelijker. Ik heb het aangepast! 🙂

@WouterSchram, is het gelukt?

Groetjes,
Els
Badge
Het is gelukt, ik heb heerlijk geroamed de afgelopen week 😁

Bedankt!
Reputatie 6
Badge +7
@Ray, bedankt voor je oplettendheid!

@WouterSchram, dat is mooi om te horen! :D

Hoop dat je het erg naar je zin had

Groetjes,
Asma

Reageer