Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik voorkomen dat ik weer geen internet heb in het buitenland?

• July 26, 2025
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

Wij gaan volgende week op vakantie naar buitenland, maar heb afgelopen 2x dat we naar buitenland zijn geweest ook geen verbinding kunnen maken met internet. 

Heb meerdere malen telefoon uit en aan gezet, roaming staat aan, internet buitenland ook. 

Heb geen zin dat als we zo gaan dat ik weer geen internet heb. Kan ik dit van te voren al oplossen?

Groet Marinde

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Marin1,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt! 

Ik zie dat je van ​@Friesian (bedankt!!) al een aantal tips hebt gekregen.

Zojuist heb ik even meegekeken op jouw aansluiting en zie ik dat je best een verouderde simkaart hebt, namelijk uit 2015 klopt dat? Een oude simkaart kan op den duur voor wat problemen zorgen zo ook de verbinding in het buitenland bijvoorbeeld. Ik stuur je daarom graag kosteloos een nieuwe simkaart op. Je kan mij hiervoor een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. Nadat ik de nieuwe simkaart voor je heb aangevraagd ontvang je deze binnen 2 a 3 werkdagen. Let er wel op dat het alsnog kan voorkomen dat je handmatig een netwerk moet selecteren in sommige landen of dat je de telefoon uit en aan moet zetten als je de grens over bent zodat de simkaart kan verbinden met het aangeboden netwerk in dat land. 

Ik zie graag je bericht tegemoet! 

Groetjes,
Amy

2 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • July 27, 2025

Hoi ​@Marin1 - Marinde

Vervelend dat je problemen hebt ervaren in het buitenland met internet.. 

Behalve het door jou genoemde instellingen Mijn Simyo en telefoon is ook belangrijk te kijken naar gebruikersnaam KPN en wachtwoord gprs/GPRS.

Verder kun je handmatig een ander netwerk kiezen en vastzetten  vaak geeft dat al verschil. 

Ervaar je weer problemen meldt je dan weer hier. Een medewerker, moderator kan een reset uitvoeren op de buitenland optie en vaak helpt dat erg goed. 

Succes!

En wat vooral belangrijk is… Geniet samen van de vakantie.  

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • July 28, 2025

Hoi ​@Marin1,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt! 

Ik zie dat je van ​@Friesian (bedankt!!) al een aantal tips hebt gekregen.

Zojuist heb ik even meegekeken op jouw aansluiting en zie ik dat je best een verouderde simkaart hebt, namelijk uit 2015 klopt dat? Een oude simkaart kan op den duur voor wat problemen zorgen zo ook de verbinding in het buitenland bijvoorbeeld. Ik stuur je daarom graag kosteloos een nieuwe simkaart op. Je kan mij hiervoor een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. Nadat ik de nieuwe simkaart voor je heb aangevraagd ontvang je deze binnen 2 a 3 werkdagen. Let er wel op dat het alsnog kan voorkomen dat je handmatig een netwerk moet selecteren in sommige landen of dat je de telefoon uit en aan moet zetten als je de grens over bent zodat de simkaart kan verbinden met het aangeboden netwerk in dat land. 

Ik zie graag je bericht tegemoet! 

Groetjes,
Amy